شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#دولت#رئیس جمهور

در پی افزایش نارضایتی عمومی از تورم بالا در ترکیه رخ داد؛

دستور اردوغان برای تاسیس ۱۰۰۰ مرکز تنظیم بازار در ترکیه

دستور اردوغان برای تاسیس ۱۰۰۰ مرکز تنظیم بازار در ترکیه

رئیس جمهور ترکیه از دستور به دولت این کشور برای افتتاح ۱۰۰۰ بازار مشارکتی برای تأمین اجناس با قیمت مناسب در راستای مبارزه با تورم سنگین و کم سابقه در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه از دستور به دولت این کشور برای افتتاح ۱۰۰۰ بازار مشارکتی برای تأمین اجناس با قیمت مناسب در راستای مبارزه با تورم سنگین و کم سابقه در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، اردوغان که طی روزهای اخیر با انتقادات گسترده مردم کشورش به دلیل رسیدن نرخ تورم به بیش از ۲۰ درصد و افزایش قیمت اجناس مواجه شده، در توضیح طرح جدید دولت خود برای مقابله با تورم گفت: (فروشگاه‌های جدید) اماکنی هستند که در آنها، قیمت‌ها بر اساس بودجه شهروندانمان تنظیم شده است.

رئیس جمهور ترکیه که این سخنان را در جریان بازدید از یک میدان تره باز مشارکتی در استانبول مطرح می‌کرد، گفت: ما دستور تأسیس هزار بازار مشابه را در سراسر ترکیه صادر کرده‌ایم که مساحت هر کدام حدود ۵۰۰ متر خواهد بود.

این در حالیست که علیرغم تورم و کسری بودجه سنگین در ترکیه و همچنین افت چشمگیر ارزش پول ملی این کشور، دولت اردوغان همچنان به دنبال ماجراجویی‌های نظامی خود در منطقه قفقاز و ادامه مشارکت نظامی با هزینه‌های هنگفت با جمهوری آذربایجان است.