شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

این عامل مرگ ناشی از کرونا را به شدت افزایش می‌دهد

محققان دانشگاه تگزاس در نتیجه تحقیقات خود دریافتند میان اضافه وزن و مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کرونا، ارتباط نزدیکی وجود دارد.

این عامل مرگ ناشی از کرونا را به شدت افزایش می‌دهد

به گزارش منیبان به نقل از مدیکال اکسپرس، تحقیقات نشان می‌دهد که وزن اضافی بدن با مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ مرتبط است.

پیوند‌های بین چاقی و مرگ و میر به طور فزاینده‌ای آشکار شده است، از اولین بیماری همه گیر قرن ۲۱، محققان دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو و دانشگاه ویسکانسین-میلواکی تحقیق کردند که آیا وزن اضافی بدن با میزان بالای این بیماری مرتبط بوده است؟

محقق اصلی حمید بلادی و همکارانش اخیرا مطالعه جدیدی را در Health Public in Practice منتشر کردند که ارتباطات موثری از مرگ و میر و چاقی ناشی از کووید-۱۹ را در نزدیک به ۵.۵ میلیارد بزرگسال از ۱۵۴ کشور در سراسر جهان تجزیه و تحلیل می‌کرد. برای شناسایی الگو‌های بالقوه در داده‌ها، محققان از تکنیک‌های پیشرفته تجزیه و تحلیل آماری استفاده کردند.

بلادی گفت: یافته اصلی حاصل از تجزیه و تحلیل از نظر آماری ارتباط مثبتی بین مرگ و میر ناشی از کووید -۱۹ و نسبت اضافه وزن در جمعیت بزرگسال در ۱۵۴ کشور وجود دارد. این انجمن در کشور‌های مختلف متعلق به گروه‌های مختلف درآمد وجود دارد و به سن متوسط ​​جمعیت، نسبت سالمندان و یا نسبت زنان حساس نیست.

بلادی افزود: بر اساس این مطالعه هنگامی که نسبت افراد دارای اضافه وزن در جمعیت بالغ یک کشور یک درصد بیشتر از نسبت اضافه وزن در جمعیت بزرگسال کشور دوم است، پیش بینی منطقی است که مرگ و میر ناشی از کووید -۱۹، ۳.۵ درصد بیشتر در کشور اول نسبت به کشور دوم باشد. احتمال مرگ متوسط ​​افراد مبتلا به کووید-۱۹ در کشوری با نسبت کمی از اضافه وزن در جمعیت بزرگسال و سایر موارد نسبت به کشوری با نسبت بالای اضافه وزن برابر است.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند از نظر بالینی، وزن اضافی بدن با چندین بیماری همراه است که می‌تواند منجر به تشدید روند و در نتیجه مرگ ناشی از کووید-۱۹ شود. به عنوان مثال، اختلالات متابولیک می‌تواند افراد را مستعد پیامد‌های بدتر کووید-۱۹ کند. از آنجا که وزن اضافی بدن می‌تواند منجر به حجم بیشتر و مدت زمان طولانی‌تر بیماری شود، همچنین می‌تواند منجر به سطح بالاتری از قرار گرفتن در معرض کووید-۱۹ شود.

آن‌ها افزودند به طور متوسط، همه گیری کووید -۱۹ کشنده‌تر برای جمعیت بالغ ساکن در نقاطی از جهان است که با وزن اضافی بدن مشخص می‌شود.

محققان معتقدند از یافته‌های آن‌ها می‌توان برای حفظ مقررات سیاست‌های عمومی در صنعت غذا استفاده کرد، تا حدی که از فروش غذا‌های فرآوری شده، غذا‌های حاوی نمک، قند و چربی‌های اشباع سود می‌برد.

بلادی گفت: با افزایش تعداد قربانیان بیماری همه گیر فعلی بالغ بر از ۴.۵ میلیون نفر، یافته‌های اصلی گروه خواستار مقررات فوری و موثری است که مدت‌هاست به تاخیر افتاده است.

او توضیح داد: برخی از شرکت‌های صنایع غذایی از استفاده از این بیماری همه گیر به عنوان بستری برای بازاریابی استفاده کرده‌اند که همه آن‌ها برای کاهش وزن بدن مفید هستند. ارتباط مشاهده شده ما، بین مرگ و میر ناشی از کووید -۱۹ و درصد اضافه وزن در نزدیک به ۵.۵ میلیارد بزرگسال مقیم ۱۵۴ کشور جهان که میزبان تقریبا ۷.۵ میلیارد نفر در سراسر جهان هستند، به عنوان احتیاطی در برابر به خطر انداختن جان بیشتر است.

وبگردی