شهر خبر

در گفت‌وگو با خبرورزشی مطرح شد:

واکنش سازمان لیگ به قرعه ابهام برانگیز لیگ بیست و یکم/ قرعه‌ها واقعی بود؟

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: تقصیر ما چه بود که کامپیوتر اعداد ۸ و ۹ را برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس انتخاب کرد تا برنامه بازی‌های این دو تیم شبیه به مسابقات سه فصل گذشته شده است که همه به ما انتقاد کنند.

واکنش سازمان لیگ به قرعه ابهام برانگیز لیگ بیست و یکم/ قرعه‌ها واقعی بود؟
خبرورزشی -

پس از مراسم قرعه کشی بیست و یکمین دوره لیگ برتر و مشخص شدن تاریخ دربی در هفته هشتم این رقابت‌ها بسیاری از هواداران به شباهت عجیب قرعه پرسپولیس در نیم فصل نخست لیگ بیست و یکم به لیگ هجدهم اشاره کردند و مدعی شدند این قرعه کشی از قبل برنامه‌ریزی شده بود. سهیل مهدی در گفتگو با خبر ورزشی درباره ابهامات موجود در قرعه کشی بیست و یکمین دوره لیگ برتر توضیحاتی داد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

با تعیین قرعه دربی در هفته هشتم خیلی‌ها به صحت و سلامت قرعه کشی لیگ برتر شک کردند. توضیحی در این مورد دارید؟

این قرعه کشی با روش آی تی برای تیم‌های همشهری به وسیله کامپیوتر انجام شد و اعداد تصادفی برای تیم‌های میزبان و مهمان، بدون دخالت انسان انتخاب شدند که اتفاقا اعداد 8 و 9 مثل فصل پیش برای این دو تیم مشخص شد. این حداقل و بدیهی‌ترین توضیحی است که می‌توان درباره این موضوع داد. چون کامپیوتر به صورت تصادفی تیم‌ها را انتخاب می‌کند و این شانس بد ما بود که بعد از سه سال دوباره دربی به هفته هشتم افتاد و همه به این موضوع مشکوک شدند.

یعنی ممکن بود این اتفاق نیافتد؟

بله ممکن بود. اگر دو تیم ذوب‌آهن و سپاهان که همشهری هستند با اعداد ۸ و ۹ در قرعه کشی مشخص می شدند دربی‌شان هفته هشتم می‌افتاد. یا تیم‌های نفت آبادان و نفت مسجد سلیمان هم از این قاعده مستثنی نبودند. هر سال چهار پنج شهر همشهری داریم به همین خاطر بین ۱ تا ۱۲ از مجموع این اعداد دو شماره را به وسیله کامپیوتر انتخاب می کنیم چون نمی توان همزمان در یک شهر دو تیم را بازی داد. چون ما شرایط برگزاری مسابقات همزمان دو تیم همشهری در یک شهر را نداریم. مثلا ما نمی‌توانیم همزمان بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس را در یک روز در تهران داشته باشیم چون هر دو استادیوم مشترک دارند.

پس در واقع قرار نبود که دربی در هفته هشتم برگزار شود؟

به هیچ عنوان. برای ما چه فرقی می‌کند که دربی در هفته‌های ابتدایی برگزار شود یا پایانی.