شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو

انفجار وحشتناک یک خودرو 5 کشته برجای گذاشت/ نظامی ها زخمی شدند

منابع عراقی اعلام کردند که در انفجار خودرو بمب گذاری شده در شهر «رمادی» مرکز استان «الانبار» در غرب این کشور پنج نفر از جمله ۳ نظامی زخمی شدند.

به گزارش زنهار،  یک بمب گذار انتحاری پیش از ظهر امروز (یکشنبه) یک دستگاه خودرو را مقابل پاسگاه پلیس شهر رمادی عراق منفجر کرد.

بر پایه این گزارش، راننده خودرو مهاجم نیز در این حادثه کشته شد.

منابع عراقی خبر دادند که بر اثر این انفجار که صدای آن در بیشتر مناطق شهر شنیده شد پنج نفر زخمی شدند.

یک مقام پزشکی در این باره به خبرگزاری «العهد نیوز» گفت که پنج زخمی حادثه انفجار خودرو بمب گذاری شده در بیمارستان رمادی بستری شدند.

وی افزود که سه نفر از زخمی ها نظامی و دو دیگر شهروندان عادی هستند.

استان الانبار در غرب عراق از کانون های اصلی حضور بقایای تروریست های داعش به شمار می رود.

مناطق درگیر حضور و تحرک تروریست ها در عراق از جمله استان های بغداد، کرکوک، دیاله، نینوا، صلاح الدین و الانبار هر از گاه شاهد وقوع حوادث تروریستی و حمله به نیروهای امنیتی و شهروندان عادی است.

حملات گروه تروریستی داعش از هنگام تشدید فشارها به نیروهای مقاومت در عراق و بمباران مواضع گروه‌های الحشد الشعبی از سوی ارتش آمریکا که با هدف تضعیف آنها در ماه‌های اخیر صورت گرفته، به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

نیروهای امنیتی عراق به منظور حفظ امنیت پایتخت به طور فزاینده‌ای در حال پیشبرد طرح های امنیتی هستند به ویژه در شرایطی که انتخابات پارلمانی عراق قرار است، ۱۰ اکتبر (یکشنبه ۱۸ مهر) برگزار شود و پیش بینی شده که جهت برهم زدن معادلات از سوی برخی از جریان های سیاسی اقدامات خشونت آمیز در عراق شدت بگیرد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال و نیم نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی و نابودی داعش همچنان عملیات نظامی انجام می دهند.​