شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قانون اساسی

به روز رسانی ساختار سیاسی اردن از رهگذر اصلاحات در قانون اساسی

به روز رسانی ساختار سیاسی اردن از رهگذر اصلاحات در قانون اساسی

کمیته به روزرسانی ساختار سیاسی اردن پیشنهاداتی را درباره اصلاحات قانون اساسی و ایجاد فضای مناسب برای افزایش نقش زنان و جوانان در عرصه دولتی ارائه داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، عبدالله دوم، پادشاه اردن طی نشستی با رئیس و اعضای کمیته پادشاهی به روزرسانی ساز و کار سیاسی کشور گفت: الگوی دموکراسی که همگی برای آن تلاش می‌کنیم بیانگر اراده سیاسی و منفعت ملی است و هویت و روند توسعه و نوسازی برای اردنی‌ها را تقویت می‌کند. این سازوکار مرحله جدید و حساسی در راستای نوسازی کشور و همزمان با اصلاحات اقتصادی و اداری است که دولت برای اجرای آن تلاش می‌کند.

قرار است کمیته در پایان فعالیت‌های خود گزارشی را ارائه کند که شامل پیش‌نویس قانون جدید انتخابات و احزاب سیاسی و پیشنهاداتی درباره اصلاحات قانون اساسی، تقویت قانون گذاری برای اداره محلی، افزایش مشارکت در تصمیم گیری و ایجاد فضای قانونی و سیاسی است که ضامن نقش جوانان و زنان در عرصه دولتی باشد.

پادشاه اردن گفت: این سامانه رکن مهمی است که در ایجاد تحول چشمگیر در عملکرد پارلمان برپایه فعالیت حزبی برنامه ریزی شده و انتقال از عمل فردی به عمل جمعی نقش دارد.

وی بر اهمیت نقش جوانان و زنان در روند به روزرسانی ساختار سیاسی و اجازه دادن به آن‌ها برای فعالیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تأکید کرد و گفت: باید مکانیزم‌های مشارکت تمام اقشار جامعه در امور دولتی برای تضمین مشارکت فعال و کارآمد در عرصه سیاسی تقویت شود.

پادشاه اردن گفت: نتایج سازوکار به روزرسانی برحسب مقتضای قانون اساسی خواهد بود و دولت به صورت بی‌طرفانه و مثبت با آن برخورد کرده و آن را به پارلمان ارسال می‌کند. عملیات نوآوری و به روزرسانی و ارتقا ادامه دارد و تحت ارزیابی و بازنگری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام