شهرخبر

عالی: دست یاری امام عصر (عج) در کوره‌راه‌ها و سختی‌ها پیداست


عالی: دست یاری امام عصر (عج) در کوره‌راه‌ها و سختی‌ها پیداست

کارشناس مذهبی می‌گوید به طور کلی در کوره‌راه‌ها و آنجا که کیان مؤمنین در خطر می‌افتد، هدایت‌ها و دستگیری‌های امام عصر عجل الله تعالی فرجه نمود زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام عالی در یک برنامۀ تلویزیونی در جوار مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه امام عصر عجل الله تعالی فرجه به صورت فیزیکی در بین ما زندگی می‌کند، گفت: در دعای ندبه خطاب به آن امام می‌خوانی«بِنَفْسی اَنْتَ مِنْ مُغَیَّب لَمْ یَخْلُ مِنّا»؛ یعنی جانم به فدایت، تو پنهان شده‌ای هستی که از میان ما بیرون نیست.

وی افزود: این اعتقاد که امام در بین ما زندگی می‌کند، آثاری دارد؛ یکی از آثارش این است که در شدائد و سختی‌ها از هدایت‌ها و دستگیری‌های ایشان بهره‌مند می‌شویم. قصدمان این نیست که بگوییم در هر کار جزئی تشریف می آورند و به صورت آگاهانه به ما می‌گویند این کار را انجام بده و یا آن کار را انجام نده، بلکه در عصر غیبت نیاز است جوامع مقداری سختی ببینند تا متنبه شویم و یا طی این سختی‌ها یار و خواهان او شویم. به طور کلی در کوره‌راه‌ها و آنجا که کیان مؤمنین در خطر می‌افتد، هدایت‌ها و دستگیری‌های امام عصر عجل الله تعالی فرجه نمود زیادی دارد.

این کارشناس مذهبی در این باره ادامه داد: در ماجرای نهضت تنباکو که طی آن قراردادی بین ایران و یکی از شرکت‌های انگلیسی بسته شد، بنا بود امتیاز خرید و فروش این دو محصول را به صورت انحصاری به آن شرکت انگلیسی دهند. آن زمان که نفت تولید نمی‌شد و سرمایۀ ایران همین توتون و تنباکو بود، این قرارداد به مثابۀ تاراج ایران بود. در این شرایط مرحوم میرزای شیرازی حکمی تاریخی با این مضمون صادر کردند که امروز استفاده از توتون و تنباکو در حکم محاربه با خدا و امام زمان است. منتها قبل از اینکه این حکم را صادر کنند، یکی از شاگردانشان به نام سیدمحمد فشارکی خدمت ایشان رفت و خطاب به ایشان گفت لحظه‌ای حق استاد و شاگردی را کنار بگذاریم تا حرفی به شما بزنم. ایشان اجازه داد. آقای فشارکی با شجاعت خطاب به مرحوم میرزای شیرازی گفت که سید چرا حکمی صادر نمی‌کنی؛ می‎ترسی شهید شوی؟ میرزای شیرازی گوش داد و گفت «من در همین فکر بودم؛ منتها منتظر بودم از طرف حضرت اشاره‌ای شود. امام زمان امروز مطلبی فرمودند و من هم حکمش را صادر کردم و فرستادم ایران.» ما هم شاهد بودیم که در سختی‌ها و شدائدی که متوجه شیعیان می‌شود، دست غیبی می‌آید و ماجرا را اصلاح می‌کند.

انتهای‌پیام/