شهر خبر

دیدار وزیر خارجه فرانسه با وزیر خارجه عربستان در ریاض


دیدار وزیر خارجه فرانسه با وزیر خارجه عربستان در ریاض

وزیر امور خارجه فرانسه در سفری به عربستان سعودی طی دیدار با همتای سعودی خود درباره آخرین تحولات منطقه ای و جهان رایزنی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه با «فیصل بن فرحان»، همتای سعودی خود در ریاض دیدار کرد.

رسانه های سعودی امروز یکشنبه گزارش دادند که لودریان در بدو ورود به عربستان مورد استقبال همتای سعودی خود قرار گرفته است.

به گزارش روزنامه عکاظ سعودی، دو طرف در این دیدار درباره تقویت روابط دو کشور گفت‌وگو کرده و درباره آخرین تحولات منطقه و جهان به تبادل آرا پرداخته‌اند.

سفر وزیر امور خارجه فرانسه پیش از سفر دوره‌ای «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری این کشور به کشورهای حوزه خلیج فارس صورت می‌گیرد.

یک منبع دیپلماتیک غربی در ریاض پیش از این به خبرگزاری آلمان در این باره اعلام کرده که پرونده لبنان از مهمترین محورهای مذاکرات لودریان وزیر خارجه و ایمیه رئیس اطلاعات فرانسه با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و معاون ارشد او خواهد بود.

همچنین تحولات یمن و طرح ریاض برای توقف جنگ در این کشور و موضوع هسته‌ای ایران، تاثیرات عقب نشینی آمریکا از افغانستان بر منطقه و تقویت همکاری دوجانبه میان دو کشور به ویژه در زمینه‌های نظامی و سرمایه گذاری از دیگر محورهای مذاکرات مقامات فرانسوی با ولیعهد سعودی است.

 

انتهای پیام/