به گزارش برنا، دکتر عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، در جلسه ستاد هفته تربیت بدنی و ورزش با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت امام رضا (ع) اظهار داشت: 26 مهرماه در تقویم رسمی کشور روز تربیت بدنی و ورزش نام گذاری شده و جامعه ورزش از این روز تا دوم آبان ماه برنامه هایی را برگزار می کند.

او ادامه داد: ما نیازمند این هستیم که با استفاده از این موقعیت ورزش را تبلیغ و ترویج کنیم تا شرایط مشارکت مردم در ورزش همگانی را فراهم کنیم. یکی از چالش های جدی در کشور کم تحرکی و فقر حرکتی است که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده و باعث بیماری‌های مختلف شده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: یکی از مسئولیت‌های جدی دست اندرکاران ورزش همین تبلیغ ورزش است. مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات خود می‌گویند امر به ورزش امر به معروف است. اهمیت این موضوع اینقدر زیاد است که رهبر انقلاب اینقدر به مسئله ورزش توجه دارند.
 
او افزود: آن چیزی که مدنظر است در هفته تربیت بدنی باید کارهایی انجام دهیم که مردم برای مشارکت هرچه بیشتر به امر ورزش ترغیب شوند. همه نهادها و دستگاه های مرتبط باید این موضوع را مورد توجه ویژه قرار دهند. جامعه هدف ما کل جمعیت ایران هستند.
 
دکتر احمدی اظهار داشت: باید کاری کنیم که یکی از عادت های خوب مردم ورزش کردن باشد. باید منابع انسانی سالم و کارآمد برای کشور ایجاد کنیم. توجه به منابع انسانی درحال حاضر در اولویت قرار دارد. ما باید در کشور به این نکته برسیم با استفاده از نیروی انسانی سالم چرخ های کشور را به حرکت در بیاوریم.
 
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی تصریح کرد: هفته تربیت بدنی این فرصت را ایجاد می‌کند که خدماتی که انجام شده را به مردم انعکاس دهیم. شاید در مواقع دیگر این خدمات به شکل مطلوب انعکاس داده نشود و این هفته بهترین فرصت برای انجام این فعالیت است.
 
او گفت: تکریم از پیشکسوتان و قهرمانان و خادمان ورزش کشور جزو موضوعاتی است که می‌توان در این هفته بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. بحث توسعه زیرساخت‌های ورزشی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و هپچنین در این هفته فرصت داریم به شکل شایسته به مقام شامخ خانواده شهدا و ایثارگران ارج بگذاریم.