شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دوپینگ
گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازارهای جهانی

معرفی سه عامل دوپینگ طلا دربازارهای جهانی

کدخبر: 444810
اقتصادنیوز: رکود تورمی در ماه جاری، بحران سقف بدهی دولت آمریکا و فاصله با اشتغال کامل در این کشور، متغیرهایی هستند که می‌توانند از کانال شاخص دلار بر قیمت طلا تاثیر گذارند.

به گزارش اقتصادنیوز قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 4 دقیقه عصر به وقت ایران روی 47 هزار و 967 دلار قرار داشت و تغییرات قیمتی آن نسبت به 24 ساعت اخیر و 7 روز گذشته مثبت بود. سرمایه بازار بیت کوین به 903 میلیارد دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت اخیر حدود 2.4 درصد اختلاف داشتند.

بیت کوین

قیمت اتریوم نیز در 24 ساعت و 7 روز گذشته رشد کرده و روی 3 هزار و 407 دلار قرار گرفته بود. سرمایه بازار اتریوم حدود 401 میلیارد دلار ثبت شده و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 6 درصد بود.

متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت طلا کدامند؟

قیمت طلای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته عملکرد نسبتا خوبی داشت و در آخرین ساعات معاملات روز جمعه روی 1761 دلار قرار گرفت. صعود بازدهی اوراق خرانه‌داری آمریکا و تقویت شاخص دلار از مهم‌ترین موانع پیش روی طلا در ماه‌های اخیر محسوب می‌شدند. اخیرا همبستگی بازدهی اوراق و طلا تضعیف شده است. شاخص دلار تحت تاثیر متغیرهای مختلفی قرار دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مسئله اشتغال و بحران‌های اقتصادی پیش روی دولت اشاره کرد.

جروم پائول در آخرین اظهار نظر خود گفت که آمریکا هنوز فاصله زیادی با اشتغال کامل دارد. سقف بدهی دولت آمریکا، پر شده است و بحث و جدل برای افزایش سقف بدهی توسط وزیر خزانه‌داری ادامه دارد. جانت یلن معتقد است اگر سقف بدهی دولت افزایش نیابد یک بحران اقتصادی به وقوع خواهد پیوست. اگر دولت آمریکا از این جهت در تنگنا قرار گیرد، احتمالا قیمت طلا واکنش نشان خواهد دارد. یک اظهار نظر دیگر نیز وجود دارد مبنی بر اینکه احتمالا در ماه جاری یک دوره رکود تورمی به وقوع خواهد پیوست. این مسائل احتمالا از کانال شاخص دلار بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارند.