شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فدراسیون فوتبال#سال ۲۰۲۴

کفاشیان در گفتگو با مهر:

نگاه‌ها به میزبانی فوتسال ایران مثبت نیست/ هنوز آقای آسیا هستیم

نگاه‌ها به میزبانی فوتسال ایران مثبت نیست/ هنوز آقای آسیا هستیم

رئیس سابق فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال ایران، گفت: توان میزبانی جام جهانی فوتسال در سال ۲۰۲۴ را داریم ولی نگاه‌ها به میزبانی ایران مثبت نیست.

علی کفاشیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص درخواست فدراسیون فوتبال برای گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال گفت: ما برای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ فوتسال به فیفا درخواست دادیم. ایران توانایی میزبانی این رقابت‌ها را دارد؛ هم امکانات در حد جام جهانی فوتسال داریم و هم سالن‌های خوبی در سراسر ایران هست ولی در آن زمان مسائل مختلفی از جمله رفت و آمد به ایران و انتقال ارز مطرح بود. به همین خاطر میزبانی را به ما ندادند.

وی افزود: به هر حال توان میزبانی را داریم و باید درخواستمان را بدهیم. میزبانی در جام جهانی نیازمند موافقت و امضای پنج، شش وزیر مختلف است که باید مجوزها گرفته شود. ما این راه‌ها را رفتیم ولی در مجموع نگاه‌ها به میزبانی جهانی ایران زیاد مثبت نیست.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال ایران در پاسخ به این سئوال که آیا نگاه‌ها در داخل کشور به گرفتن میزبانی جام جهانی حمایتی است؟ تاکید کرد: دفعه قبل یکی، دو بار با کمک وزیر ورزش مجوز گرفتیم و تلاشمان را کردیم که در نهایت فیفا میزبانی را نداد.

کفاشیان در خصوص اینکه آیا عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها از جمله مشکلات میزبانی ایران محسوب می‌شود؟ گفت: فیفا حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را می‌خواهد ولی ما برای فوتسال مشکلی نداشتیم. برای ورزش‌هایی مثل والیبال و بسکتبال هم بانوان به سالن می‌روند. آن زمان این مشکل را نداشتیم. بیشتر دغدغه‌ها پیرامون گمرک، نقل و انتقال ارز و بعضی مسائل تبلیغاتی بود.

«با این مشکلات آیا ایران شانس گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۲۴ را دارد؟» کفاشیان در پاسخ به این سئوال تاکید کرد: به هر حال باید تلاشمان را بکنیم و ناامید نشویم. فیفا باید بداند که ما برای میزبانی آمادگی داریم و این مهم است. نباید ناامید شویم.

رئیس پیشین کمیته فوتسال در ادامه صحبت‌هایش با خبرنگار مهر، در خصوص عملکرد تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی و حذف در مرحله یک چهارم نهایی گفت: درباره مسائل فنی که باید کارشناسان نظر بدهند. تیم‌ها در این دوره خیلی به هم نزدیک بودند. توانایی صعود به مراحل بالاتر را هم داشتیم ولی به نظرم در نیمه‌های دوم بازیکنان یک مقدار کم می‌آوردند.

کفاشیان افزود: شاید مشکل ایران این بد که از نظر بدنی دچار مشکل بود. شاید اگر چند بازیکن جوان بیشتر در تیم بودند، می‌توانستیم بهتر نتیجه بگیریم. البته قزاقستان هم تیم بسیار خوبی بود و حتی پرتغال را تا آستانه شکست در مرحله نیمه نهایی پیش برد. به هر حال دروازه بان قزاقستان همه کار بود و به تیم‌های حریف فشار می‌آورد.

وی با بیان اینکه مسابقات جام جهانی را تماشا کرده است، یادآور شد: بازیکنان و مربیان ایران زحمت خود را کشیدند. هنوز آقای آسیا هستیم. فوتسال ما خوب است و همانطور که گفتم چند کشور به هم نزدیک شده‌اند. برزیل که همیشه حرف اول را می‌زد، الان دو دوره است که به فینال نمی‌رسد.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در پایان گفت: آقای ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی و همکارانش زحمت خود را کشیدند. شاید شیوع کرونا باعث شد بازیکنان جوان‌تر به تیم ملی نیایند. باید دوباره در تیم ملی جوانگرایی کنیم. علی صانعی چند سال روی تیم جوانان کار کرد اما این تیم را رها کردند. باید بازیکنان جوان شناسایی و روی آنها کار شود.