شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رفسنجانی#هاشمی رفسنجانی

شبی که هوادار ترامپ؛ هاشمی رفسنجانی را مخفی کرد!

فائزه هاشمی

هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش گمان می‌کردند که با عدم شرکت در یک مراسم رسمی نظام را تهدید کرده و می‌توانند امتیاز بگیرند؛ این شیوه درنهایت به یک خودزنی تمام‌عیار تبدیل شد.

سرویس سیاست مشرق- غلامرضا مصباحی مقدم در بازخوانی بخشی از رویدادهای فتنه ۸۸ و نقش خانواده هاشمی به بیان نکاتی کم‌تر بازگو شده از آن دوران پرداخته است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نقش خانواده هاشمی در فشار بر پدرشان می‌گوید: قرار بود مراسم تنفیذ آقای احمدی‌نژاد برگزار شود، هاشمی رئیس مجمع تشخیص بوده و رئیس‌جمهور دست راست او می‌نشست؛ ما به او گفتیم که آقای رئیس‌جمهور را تحویل بگیرید، هاشمی در پاسخ گفت نه من چنین کاری نمی‌کنم!

مصباحی مقدم در ادامه می‌گوید: خبردارم که از طرف بیت رهبر انقلاب با بالگرد به ویلای او در شمال کشور رفتند تا ایشان در مراسم تنفیذ شرکت کند؛ اما هاشمی در منزل نبود؛ دختر هاشمی (فائزه) گفته بود به پدرم دست پیدا نخواهید کرد!

روایت مصباحی مقدم از مخفی شدن هاشمی در جنگل!

انتشار روایتی جدید از عوامل میدانی و صحنه‌گردان در حوادث سال ۸۸ نشان از فتنه‌ای عمیق می‌دهد که در آن آرایشی از خواص منحرف؛ دنیاپرستان بی‌بصیرت و برخی عوامل ساده‌لوح در کنار یکدیگر جمع شده و ۸ ماه جنگ خیابانی را به‌نظام تحمیل کردند. در این ماجرا نقش هاشمی رفسنجانی بسیار قابل‌تأمل بوده و می‌تواند ازجمله عبرت‌های مهم در تاریخ جهان اسلام و انقلاب اسلامی باشد.

هاشمی سال‌ها اجر مجاهدت را به طمع فرزندانش بر باد داده و در مسیری قدم برداشت که خود از عاقبت آن باخبر بود. همانطورکه فرزند نامبارک زبیر او را از همراهی با اهل‌بیت (ع) بازداشتند؛ برخی فرزندان ناخلف هاشمی باعث ایجاد فاصله میان او و آرمان‌های انقلاب اسلامی و نیز ولی فقیه شدند؛ البته هاشمی برخلاف زبیر به تربیت غلط برخی فرزندانش واقف بوده و می‌دانست آن‌ها  دامی زیر پای او پهن کرده‌اند.

فائزه هاشمی که با مخفی کردن پدرش هیزم بر آتش فتنه گذاشته بود، بعدها چنان سرنوشت تلخی پیدا کرد که با جنایتکارترین سیاست‌مدار تاریخ آمریکا هم‌نوا شده و اعلام کرد که هوادار ترامپ است! فائزه در گفتگویی کینه‌های قدیمی را بیرون ریخته و می‌گوید: برای ایران‌دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود ولی اگر یک آمریکایی بودم به آقای ترامپ رأی نمی‌دادم. به خاطر همین فشارهایی که می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق می‌افتاد. هم‌زمان با دختر هاشمی؛ جان بولتون نئوکان و جنگ‌طلب آمریکایی به‌صراحت اعلام می‌کند که باید آن‌قدر به ایرانی‌ها فشار آورد تا استخوان آن‌ها شکسته و آماده مذاکره شوند!

شهید بصیر انقلاب، «اسدالله لاجوردی»، در سال ۶۳ خطر «نفاق جدید» را از خطر فرقه رجوی بیشتر می‌دانست، مروری بر تاریخ معاصر انقلاب اسلامی به زیبایی هرچه‌تمام‌تر عمق سخنان آن شهید وارسته را به‌خوبی نشان می‌دهد. همان‌طور که حسین‌علی منتظری را عوامل نفوذی در بیت او به پرتگاه کشاندند، هاشمی رفسنجانی نیز توسط فرزندانش به مسلخ کشیده شده و اعتبار او در شبی فروپاشید. او چنان مسخ‌شده بود که به تبعیت از فرزندانش خود را مخفی کرده و چون چریک‌ها در جنگل‌های شمال کشور پنهان شد! هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش گمان می‌کردند که با عدم شرکت در یک مراسم رسمی نظام را تهدید کرده و می‌توانند امتیاز بگیرند؛ این شیوه درنهایت به یک خودزنی تمام‌عیار تبدیل شد.