شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#تیم فوتبال#بارسلونا#بابت

اختلاف با نایکی، دردسری دیگر در فهرست بلند بالای مشکلات باشگاه بارسلونا


اختلاف با نایکی، دردسری دیگر در فهرست بلند بالای مشکلات باشگاه بارسلونا

در روزهایی که باشگاه بارسلونا بابت آینده تیم فوتبال اصلی‌اش نگران است، مشکلات جانبی هم ذهن مدیران این باشگاه را مشغول کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه اسپورت کاتالونیا، شرکت تولید لوازم و پوشاک ورزشی نایکی شاید مهمترین شریک تجاری باشگاه بارسلونا از نظر درآمدزایی برای کاتالان‌هاست و البته برای نایکی هم بارسلونا یکی از بهترین تبلیغ‌کنندگان جهت فروش هر چه بیشتر محصولاتش. با این حال رابطه میان این دو طرف مدتی طولانی است که دچار کدورت‌هایی شده و این نه فقط به خاطر مشکلات مربوط به طراحی و تولید لباس‌های جدید تیم است که انتقاداتی از آنها شده، بلکه به دلیل اختلافاتی است که آغاز آن در دوران ریاست خوسپ ماریا بارتومئو رئیس سابق باشگاه بارسلونا بود.

بارتومئو و دستیارانش قبل از ترک بارسلونا از نایکی به صورت رسمی شکایت کردند. در حقیقت این آنها در سه مورد شکایتی که علیه شرکت آمریکایی تنظیم کردند آن را به فروش غیرمجاز محصولاتش با برند باشگاه بارسلونا بدون اطلاع به این باشگاه برای بهره‌مندی حداکثر از عواید فروش آن متهم و درخواست غرامتی معادل 50 میلیون یورو کردند.

با رفتن بارتومئو این پرونده بلاتکلیف ماند هرچند روابطه میان باشگاه بارسلونا و نایکی تیره و تار شد. اکنون لاپورتا تصمیم گرفته است که روند رسیدگی به پرونده شکایت باشگاه از نایکی را متوقف کند. او قصد دارد به شیوه‌ای مسالمت‌آمیز با نایکی تعامل داشته باشد. اگرچه چشم بستن به روی چنین غرامتی در صورت اثبات اتهام شرکت نایکی - آنهم در بحران مالی کنون بارسلونا - منطقی نیست اما قابل درک است که نبرد حقوقی نیز برای حفظ را ارتقای رابطه تجاری میان بارسلونا و یکی از اصلی‌ترین اسپانسرهایش بهترین راه محسوب نمی‌شود به خصوص در زمانی که باشگاه باید به فکر پیدا کردن جایگزین برای دو اسپانسر پیراهنش یعنی راکوتن و بکو باشد که به‌زودی همکاری تجاری‌شان با آبی‌و‌اناری‌ها خاتمه پیدا می‌کند.

 

انتهای پیام/