شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فرانسه

الجزائر آسمان خود را بر روی هواپیماهای فرانسه می‌بندد


الجزائر آسمان خود را بر روی هواپیماهای فرانسه می‌بندد

منابعی در الجزائر اعلام کردند که این کشور در  ادامه تنش خود با فرانسه، آسمان خود را بر روی هواپیماهای نظامی این کشور می‌بندد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک روز بعد از احضار سفیر فرانسه به وزارت خارجه الجزائر از این کشور خبر می‌رسد که تنش بین دو کشور رو به افزایش است.

شبکه الجزیره قطر امروز یکشنبه به نقل از منابعی گزارش داد که الجزیره، پایتخت الجزائر حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای نظامی فرانسه که در داخل ساحل آفریقا مأموریت خود را انجام می دهند، می‌بندد.

شب گذشته دفتر ریاست جمهوری الجزایر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شنبه سفیر خود در پاریس را برای مشورت فراخواند و بعدا در این خصوص بیانیه‌ای را صادر خواهد کرد.

چند روز پیش هم، وزارت خارجه الجزایر در اعتراض به اقدام فرانسه مبنی بر کاهش  صدور روادید برای شهروندان الجزایری، سفیر فرانسه را احضار و اعتراض رسمی الجزایر را به وی ابلاغ کرد.

مدیر کل وزارت خارجه الجزایر خطاب به سفیر فرانسه اعلام کرد که این اقدام فرانسه تصمیمی یکجانبه است و پیامدهایی منفی برای آزادی عمل شهروندان الجزایری برای سفر به فرانسه دارد. دولت فرانسه اخیرا از کاهش صدور ویزا برای شهروندان برخی از کشورها از جمله الجزایر، مراکش و تونس خبر داد.

ریاست جمهوری این کشور امروز اعلام کرد که فراخوندن سفیر در واکنش به اظهارات ماکرون و تشکیک وی در مسئله وجود ملت الجزائر قبل از استعمار فرانسه در این کشور آفریقایی بود.

ریاست جمهوری الجزائر گفت که این اظهارات رئیس جمهور فرانسه، غیرمسئولانه بوده و حمله غیرقابل قبول به حافظه میلیون‌ها الجزائری است.

دولت و مردم الجزائر بارها از فرانسه خواسته که بابت اشغال این کشور در قرن گذشته و کشتار نزدیک به یک میلیون نفر عذرخواهی کرده و آن را به عنوان قتل عام به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام/