به گزارش برنا، فرشاد پیوس در خصوص وضعیت پرسپولیس اظهار داشت: الهلال از بهترین و پر هزینه‌ترین تیم‌های آسیا است. پرسپولیس باید در خانه حریف و برابر تماشاگران آنها بازی کند. در این شرایط رفتن به فینال کار خارق‌العاده‌ای است و پرسپولیس با این بازیکنان و کادر فنی همان تیمی است که می‌تواند کارهای خارق‌العاده انجام بدهد.

سرمربی تیم شهرداری آستارا درباره ارزیابی خود از شرایط پرسپولیس پس از بازی تدارکاتی روز جمعه، اظهار داشت: بازی با تیم بزرگی مثل پرسپولیس که قهرمان ایران است و نایب قهرمان آسیا، تجربه خیلی خوبی برای بازیکنان ما بود. از سوی دیگر، حضور در یک دیدار تدارکاتی تنها کمکی بود که می‌توانستیم به نماینده فوتبال ایران کنیم.

پیشکسوت نامدار فوتبال ایران و پرسپولیس ادامه داد: من نه به عنوان یک پرسپولیسی، بلکه به عنوان یک ایرانی که روی کشورم و فوتبال ایران تعصب دارم، می‌گویم که وقتی فقط همین پرسپولیس در کورس رقابت‌ها مانده است، باید هر کس هرچه در توان دارد را ارائه کند. ما هم حضور در این بازی از دست‌مان برمی‌آمد. الان عربستانی‌ها با گرفتن میزبانی هر چه داشته‌اند را پای کار تیم‌های خودشان آورده‌اند و در این شرایط جایز نیست که ما کار را نه تنها به حال خودش رها کنیم، بلکه سهواً یا عمداً علیه پرسپولیس اقدام شود. اگر چنین نگاهی وجود داشت، شاید الان حداقل دو تیم در این مرحله داشتیم.

پیوس تصریح کرد: از آخرین بازی رسمی پرسپولیس در لیگ خیلی گذشته است و بچه‌ها از آن زمان فقط بازی با استقلال تاجیکستان را به عنوان بازی رسمی انجام داده‌اند.  در آن دیدار هم شاهد فوتبال هوشمندانه‌ای از پرسپولیس بودیم و با وجود این شرایط، پرسپولیس را در فرم خیلی خوبی دیدم. یحیی و همکارانش به خوبی توانسته‌اند این وضعیت را مدیریت کنند، هر چند اگر بازی‌های لیگ برتر برگزار شده بود، وضعیت بهتر هم می‌شد. البته مقابل ما هم خوب و سرحال نشان دادند. ساختار تیمی پرسپولیس به قدری منسجم است که بازیکنان جدید به سرعت در آن، جا می‌افتند. این مساله را سال قبل دیدیم. در این بازی هم مشاهده کردم که رضا اسدی دو گل زد این نشان می‌دهد نفرات به خوبی هماهنگ شده‌اند و از یکدیگر حمایت می‌کنند.

او گفت: پرسپولیس خط دفاع محکمی هم دارد. خیلی مهم است که یک سازمان دفاعی مستحکم داشته باشید و این مساله کار را برای خطوط جلو آسان‌تر می‌کند. تیم پرسپولیس مجموعه یکپارچه‌ای را نشان می‌دهد. بازیکنان با هم در کار دفاع حمله شرکت می‌کنند. کادر فنی حس مسوولیت بالایی را در تیم به وجود آورده است. سید جلال حسینی هم که ماشاا... هنوز قبراق و سر حال است. او یک فرمانده عالی در زمین محسوب می‌شود. در خط حمله هم مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر کارایی خود را نشان داده‌اند و به نظرم حامد پاکدل هم خرید خیلی خوبی بود. در کل یحیی گل‌محمدی بر اساس نیازهای تیم انتخاب‌های هوشمندانه‌ای داشت.

پیوس ادامه داد: من شانس پرسپولیس را در مصاف با الهلال بیشتر می‌دانم. هزینه‌ای که دو تیم کرده‌اند اصلا قابل مقایسه نیست. همه می‌دانیم چه ستاره‌هایی را با چه قیمت‌هایی جذب می‌کنند. الهلال سخت‌ترین رقیب پرسپولیس است و هیچ‌کس حق ندارد این تیم را دست‌کم بگیرد؛ با این وجود پرسپولیس در کل، مهره‌های مطمئن‌تری دارد و تیم‌تر است. البته این حرف‌ها به معنای آن نیست که بخواهیم کار را آسان بگیریم. در آسیا، تیم الهلال همیشه یکی از قوی‌ترین تیم‌هایی است که می‌توانید روبروی آن قرار بگیرید. بازی در عربستان و در حضور تماشاگران حریف  انجام می‌شود. همه اینها در کنار هم می‌گوید باید کار خارق‌العاده‌ای برای رسیدن به فینال انجام شود که کار هر تیمی نیست ولی پرسپولیس با این بازیکنان و کادرفنی که من می‌بینم، تیمی است که از پس این کار بر می‌آید.

پیوس درباره تجلیلی که از او در جریان بازی دوستانه صورت گرفت، افزود: از این که پیراهن شماره 17 را برای من آماده کرده بودند و هدیه دادند، واقعا خوشحال شدم. کار قشنگی بود. در کل، پیراهن پرسپولیس و این شماره 17 به من حس خیلی خوبی می‌دهد. یاد آن روزی افتادم که محمود خوردبین شماره 17 را به من داد و گفت: حواست باشد این پیراهن را روح ا... عبادزاده و  محمدرضا زادمهر پوشیده بودند. در مجموع، از همه ارکان تیم و باشگاه، به خصوص افشین پیروانی و یحیی گل‌محمدی بابت این هدیه، متشکرم.