شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شیراز#سود

کدام شرکتهای پتروشیمی در مسیر صعودی باقی می‌مانند؟

کدام شرکتهای پتروشیمی در مسیر صعودی باقی می‌مانند؟

پتروشیمی شیراز شیراز در بهار مقدار کمتری محصول فروخت و در تابستان جبران کرد لذا انتظار می رود بیشترین رشد سود فصلی را گزارش کند.

تمامی شرکت ها گزارش ماهانه خود را به سایت کدال ارسال کردند. حالا انتظاراتی از سود فصل تابستان در شرکت ها و صنایع مختلف پدید آمده که طبعا می تواند بر روند قیمت سهام نیز تاثرگذار باشد.

اوره
در این صنعت خراسان شیراز کرماشا شپدیس 50درصد بالاتر از بهار به طور متوسط درآمد داشتند. شیراز 110درصد بالاتر از بهار درآمد داشته است. همچنین خراسان در تابستان جاری نسبت به تابستان 99 رشد 233درصدی درآمد را ثبت کرده است. شیراز در بهار مقدار کمتری محصول فروخت و در تابستان جبران کرد لذا انتظار می رود بیشترین رشد سود فصلی را گزارش کند. P.e ttm شیراز 2.5واحد، خراسان و کرمانشاه 2واحد و شپدیس حدود 1واحد با آمدن گزارش تابستان، تقویت می شود.

متانول
در متانولی ها، زاگرس شفن شخارک حضور دارند. شخارک نسبت به بهار 36درصد رشد درآمد دارد، شفن 25درصد و زاگرس مشابه بهار است. نسبت به تابستان قبلی درآمد این سه شرکت 141درصد رشد کرده که شخارک با 188درصد رشد و زاگرس با 112درصد رشد، بیشترین و کمترین هستند. به لحاظ p.e ttm زاگرس یک واحد بهبود می یابد، شخارک و شفن در سطح P.e بهار می مانند.

پلیمر- آروماتیک -اولفین
در این گروه درآمد به طور متوسط در تابستان 19درصد رشد کرده است. شپترو با 67درصد، نوری 44درصد و آریا 42درصد رشد، بیشترین ها هستند. رشد درآمد تابستان به تابستان، در شپترو 275درصد، شاراک 144درصد، بوعلی 151درصد و میانگین گروه 105درصد است. بهترین تقویت P.e ttm را شپترو خواهد داشت. پس ازان #شجم #شاراک #شگویا #شغدیر #شبصیر P.e خود را تقویت می کنند که که از 9.3 به 8.1 به طور میانگین خواهد بود.

ولید هلالات

پایان/