شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آبان#رسانه ملی

شانزدهمین نشست تخصصی قاریان و حافظان ممتاز قرآن برگزار می‌شود / فراخوان طرح و ایده تا پایان آبان ۱۴۰۰


شانزدهمین نشست تخصصی قاریان و حافظان ممتاز قرآن برگزار می‌شود / فراخوان طرح و ایده تا پایان آبان 1400

شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم با اعلام فراخوان عمومی، به موضوع «تلاوت قرآن و نغمه‌های دینی؛ رسانه ملی و فضای مجازی» خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به موجب این فراخوان، شورای عالی قرآن، شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن، از استادان، قاریان، حافظان، اصحاب هنرهای آواییِ دینی، تولیدکنندگان برنامه‌­های قرآنی و عموم افراد خوش‌فکر و اهل ذوق دعوت می­‌کند پیشنهادات، ایده‌­ها و طرح‌های خلاقانه و مبتکرانه خود در زمینه تولید و پخش آثار صوتی و تصویریِ تلاوت قرآن و سایر نغمه­‌های دینی شامل دعا، اذان، تواشیح، ابتهال و مناجات فارسی که ضمن حفظ شأن و جایگاه این نغمات الهی، بتواند منجر به جلب نظر و اقبال بیش از پیش مخاطبان صدا و سیما و فضای مجازی شود را ارائه کند.

این پیشنهادات به صورت «ایده» یا «طرح» قابل ارائه است و می‌تواند ناظر به قالب­‌های برنامه­‌سازی، دکور و صحنه اجرا، نورپردازی، تصویرگذاری، صدابرداری، سبک اجرا و ارائه و موضوعات محتوایی و شکلی دیگر باشد.

علاقمندان باید «ایده» یا «طرح» مدنظر خود را در فرم­‌های مربوط تکمیل وحداکثر تا پایان آبان 1400 از طریق یکی از پیام­‌رسان­‌ها به شماره 09121083626 ارسال کنند.

شماره تماس 5ـ88493813 ـ 021 نیز در ساعات اداری جهت پاسخگویی به سؤالات شرکت­کنندگان در نظر گرفته شده است.

پس از ارزیابی طرح­‌ها و ایده­‌های واصله توسط داوران متخصص قرآنی و رسانه­‌ای از برگزیدگان در اختتامیه شانزدهمین نشست تخصصی استادان، قاریان و حافظان ممتاز قرآن‌کریم تجلیل به­‌عمل می­‌آید و این ایده­‌ها جهت بهره­‌برداری و برنامه­‌سازی در اختیار رسانه ملی قرار خواهد گرفت.

شورای عالی قرآن , قرآن ,

سؤالات و نکات مهم:

تلاوت قرآن و نغمه­‌های دینی ـ آسیب‌شناسی وضعیت فعلی تولید و پخش:

* نقاط قوت و ضعف تولید (برنامه‌­سازی) و پخش تلاوت قرآن و نغمه‌های دینی چیست؟

تلاوت قرآن و نغمه‌های دینی ـ اوقات اذان­گاهی:

* در اوقات اذانگاهی (صبح ـ ظهر ـ مغرب) پخش کدام نغمه یا نغمات دینی (شامل: تلاوت، اذان، تواشیح، دعا، ابتهال و مناجات فارسی)، قبل یا بعد از اذان مناسب است؟ به تعبیر دیگر، برای اثرگذاری بیشتر، یک بسته و برنامه جامع قرآنی در موعد اذانگاهیِ رسانه ملی، باید شامل چه بخش‌هایی ‌باشد؟

تلاوت قرآن و نغمه‌های دینی ـ نوآوری، ارتقاء، تحول :

*با چه نوآوری و خلاقیتی در تولید و پخش صوتی و تصویریِ تلاوت قرآن و نغمه‌های دینی، می‌­توان ضمن حفظ شأن و جایگاه این نغمات الهی، شرایط جلب نظر و اقبال بیش از پیش مخاطبانِ شبکه‌های صدا و سیما و کاربران فضای مجازی را فراهم کرد؟ تلاوت قرآن و نغمه­‌های دینی ـ آموزش و مسابقات:

* با طراحی چه سبک­‌هایی از برنامه­‌های آموزشی در رسانه ملی و فضای مجازی، می­‌توان بستر توانمندسازی مخاطبان در تلاوت قرآن و نغمات دینی را فراهم کرد؟

* تولید و پخش برنامه‌­های رقابتی و مسابقات با چه سبک و سیاق و روش­‌هایی می­‌تواند منجر به جذب بیشتر مخاطبان به تلاوت قرآن و نغمه­‌های دینی شود؟

انتهای پیام/