شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین

چینی‌ها زمان پرتاب ماموریت "شنژو ۱۳"را به تعویق انداختند

چینی‌ها زمان پرتاب ماموریت "شنژو ۱۳"را به تعویق انداختند

یکی از افراد مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان چین اعلام کرده چین پرتاب ماموریت "شنژو ۱۳" را به تعویق انداخته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس سی ام پی، قرار بود دو روز پس از روز ملی چین که اول اکتبر بود، این ماموریت فضایی سرنشین‌دار انجام شود اما به گفته منابع آگاه گرچه هیچ مشکل فنی وجود ندارد، اما به تعویق انداختن زمان پرتاب ماموریت "شنژو ۱۳" باعث می‌شود تا همه افراد بیشتر برای پرتاب آماده شوند.

دو منبع مطلع از برنامه فضایی سرنشین‌دار چین گفتند که تاریخ پرتاب فضاپیمای شنژو ۱۳ که ابتدا برای امروز برنامه‌ریزی شده بود، اکنون به زمان دیگری در ماه اکتبر موکول شده است.

یکی از افراد مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان گفت، تاخیر در پرتاب به خدمه این ماموریت امکان می‌دهد تا آمادگی بیشتری برای مامویت پیش رو داشته باشند.

یکی دیگر از منابع مطلع از برنامه فضایی سرنشین دار چین گفت، به احتمال زیاد این پرتاب اواسط ماه اکتبر انجام خواهد شد. در این ماموریت بر خلاف ماموریت پیشین یک زن نیز حضور خواهد داشت و فضانوردان به مدت شش ماه در ایستگاه فضایی چین خواهند ماند.

تنها دو نفر از ۱۱ فضانوردی که چین از سال ۲۰۰۳ به فضا فرستاده زن بوده‌اند. لیو یانگ و وانگ یاپینگ آن دو فضانورد زن هستند. وانگ به عنوان یکی از اعضای خدمه پشتیبان در فهرست منتخبین ماموریت شنژو ۱۲ قرار گرفته بود و بنابراین احتمالا برای این ماموریت اکنون در صدر لیست قرار دارد. او همچنین بخشی از خدمه ماموریت شنژو ۱۰ بود که آزمایشگاه آزمایشی تیانگونگ ۱ را در ژوئن ۲۰۱۳ آزمایش کرد.

او افزود که این مرکز همچنین براساس بازخورد خدمه ماموریت شنژو ۱۲(نی هایشنگ(Nie Haisheng)، لیو بومینگ(Liu Boming) و تانگ هونگبو(Tang Hongbo)  چند تغییر جزئی در ماموریت جدید اعمال کرده است.

"لیو" و "تانگ" به همراه فرمانده این ماموریت به نام "نی هایشنگ" در تاریخ ۱۷ ژوئن برای یک ماموریت سه‌ماهه به ایستگاه فضایی "تیانگونگ" رسیدند و ۱۷ سپتامبر نیز به زمین بازگشتند. "تیانگونگ" به معنی "کاخ آسمانی" به بزرگترین زیرساخت ساخته شده توسط یک کشور واحد در مدار نزدیک زمین تبدیل خواهد شد.

ایستگاه فضایی چین حداقل ۱۰ سال در فضا خواهد ماند، در حالی که انتظار می‌رود ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۳۰ به فعالیت خود پایان دهد. چین قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به قدرت اصلی فضایی تبدیل شود تا با رقبای خود از جمله ایالات متحده، روسیه و آژانس فضایی اروپا همگام شود و پیشرفته‌ترین ایستگاه فضایی را که به دور زمین می‌چرخد، ​​ایجاد کند.

انتهای پیام