شهر خبر

راهپیمایی‌های اعتراضی هزاران تن از مردم فرانسه علیه مجوز الکترونیکی سلامت کرونا

روزنامه لادپش به نقل از وزارت کشور فرانسه گزارش داد، حدود ۴۸ هزار تن از مردم فرانسه در راهپیمایی‌های سراسری روز شنبه علیه مجوز الکترونیکی سلامت کرونا شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در گزارش روزنامه لادپش آمده است: حدود پنج هزار تن روز شنبه در پاریس به خیابان‌ها آمدند. این دوازدهمین شنبه متوالی است که فرانسوی‌ها علیه مجوز الکترونیکی سلامت کرونا دست به راهپیمایی می‌زنند. البته تعداد معترضان به سرعت رو به کاهش است.

شنبه گذشته حدود ۶۴ هزار تن در سراسر فرانسه دست به راهپیمایی زدند و ۷۲۰۰ معترض در پاریس به خیابان‌ها آمده بودند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در ژوئیه سال جاری میلادی یک سری محدودیت‌های جدید برای مهار شیوع ویروس کرونا را اعلام کرد که شامل مجوز الکترونیکی سلامت کرونا نیز می‌شد. این مجوز الکترونیکی نشان می‌دهد که شخص واکسن کووید ۱۹ زده است یا خیر و یا اینکه نتیجه تست کرونایش منفی است یا خیر. پیش از آن ارائه این مجوز سلامت کرونا در موزه‌ها، سالن‌های تئاتر و سینما و تمامی رویدادهای عمومی که در آن بیش از ۵۰ تن شرکت داشتند، اجباری بود.

از ۹ اوت سال جاری میلادی، این مجوز برای ورود به رستوران‌ها، کافه‌ها، مراکز خرید، فرودگاه‌ها و قطارها نیز اجباری شد.

این اقدام باعث نارضایتی شدید در بین برخی فرانسوی‌ها شده و از زمان اعلام این برنامه، اعتراضات علیه این اقدام در آخر هر هفته برگزار شده است.

انتهای پیام