شهر خبر

دوترته: دخترم در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ نامزد می‌شود

دوترته: دخترم در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ نامزد می‌شود

شبکه خبری ای.بی.اس-سی.بی.ان گزارش داد، دختر رئیس جمهوری فیلیپین قرار است در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ این کشور نامزد شود و یار دیرینه پدرش هم معاون او خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالیست که سارا دوترته – کارپیو دختر رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین اکنون شهردار داوائو، بزرگترین شهر این کشور است و روز شنبه کاندیداتوری خود را بار دیگر برای شهرداری این شهر ارائه کرد. وی پیشتر گفته بود که نمی‌خواهد برای انتخابات ریاست جمهوری سال آتی میلادی کاندید شود.

شبکه خبری ای.بی.اس-سی.بی.ان گزارش خود را بر مبنای مصاحبه دوترته با یکی از خبرنگارانش درست پس از آن منتشر کرد که وی گفته بود از سیاست کناره‌گیری می‌کند.

دوترته همراه با سناتور "کریستوفر گو" نزدیکترین وفادارش در این مصاحبه خبری این خبر را مطرح کرد؛ آقای گو برای سمت معاون ریاست جمهوری کاندیداتوری خود را اعلام کرده است.

دوترته در این مصاحبه خبری اعلام کرده بود که کاندیداتوری "سارا-گو" برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۲ فیلیپین ثبت شده است. در ادامه از او پرسیده شد آیا ترکیب سارا - گو در انتخابات حضور دارد و دوترته آن را تایید کرد.

در همین حال، یکی از سخنگوهای سارا دوترته به رویترز گفت: اطلاعات من در این باره با توجه به اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های خبری محلی است. ما در این باره اظهارنظر نمی‌کنیم.

کریستوفر گو هم در این باره اظهارنظری نکرده است.

شبکه خبری ای.بی.اس-سی.بی.ان (ABS-CBN) نیز گزارش کرد از آن خبرنگاری که با دوترته مصاحبه کرده اجازه گرفته تا از ویدئویی که نشان می دهد دوترته در مقابل هتلی در مانیل که کاندیداها نامشان را ثبت می‌کنند، استفاده کند.

در همین ویدئو از دوترته پرسیده شده که چه زمانی دخترش کاندیداتوری خود را برای ریاست جمهوری اعلام می‌کند و او گفته بود: من واقعا نمی‌دانم. در این باره اصلا ایده‌ای ندارم.

وی در پاسخ به اینکه آیا به دخترش اجازه کاندیداتوری می‌دهد یا خیر، نیز گفته بود: ما درباره سیاست حرف نمی‌زنیم و اصلا تا به حال در این باره گفتگویی‌نداشتیم.

دوترته ۷۶ ساله روز شنبه اعلام کرد که از عرصه سیاست کناره‌گیری می‌کند و این اقدام، باعث افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره این شد که او دارد راه را برای کاندیداتوری دخترش برای انتخابات ریاست جمهوری فیلیپین هموار می‌کند.

همچنین انتظار می‌رفت که دوترته برای سمت معاون ریاست جمهوری کاندید شود که بسیاری از مردم فیلیپین مخالفش هستند چون نقض صریح قانون اساسی این کشور است. کاندیداها تا هشتم اکتبر سال جاری میلادی وقت دارند تا نام خود را ثبت کنند.

انتهای پیام