به گزارش برنا، محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: در هفته گذشته ملت ایران با شرکت در راهپیمایی های باشکوه در عراق و شهرهای مختلف کشورمان آیین پیاده روی اربعین حسینی و مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان را برپا نمودند، از تمامی عزیزانی که در برگزاری این آیین مقدس مشارکت داشتند قدردانی و تشکر می نمایم.

رئیس مجلس در ادامه گفت: یکی از مهم‌ترین مصوباتِ اثربخشِ مجلس در چند دهۀ اخیر، سرانجام به بار نشست. نمایندگانِ محترم طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار» را با رأی قاطع خود به تصویب رساندند. این طرح موانع پیشِ‌روی مردم را برای راه‌اندازیِ کسب‌وکار و خلق ثروت برمی‌دارد و در این زمینه انقلابی ایجاد می‌کند. همۀ کسانی که فقط یک‌بار، برای کسب‌وکاری کوچک، مراحل پرپیچ‌وخمِ اخذ مجوز را طی کرده باشند، خوب می‌دانند که شروع هر کسب‌وکاری به ده‌ها مجوز نیاز داشت.

قالیباف تصریح کرد: مجلس، با تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، به دوران تاریک مجوزهای رانتی، حلقه‌های بستۀ صنفی، انحصارهای شغلی، امضاهای طلایی پایان داد. این تصمیمِ شجاعانه و تاریخ‌سازِ مجلس یازدهم، بی‌گمان، در سپهر قانون‌گذاری کشور، ستاره‌ای درخشان و ماندگار خواهد شد و مسیرِ گرفتنِ ‌چنین تصمیماتی را در عرصۀ حکمرانی باز خواهد کرد.