شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تهران#ارتش

رئیس نهاد اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی:

دستیابی ایران به بمب اتمی در آینده‌ای نزدیک، بعید است!

دستیابی ایران به بمب اتمی در آینده‌ای نزدیک، بعید است!

یک مقام بلندپایه اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای مدعی شد که تهران با دسترسی به سطح اورانیوم غنی شده مورد نیاز برای ساخت بمب اتمی فاصله زیادی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ژنرال «تامیر هایمن» رئیس نهاد اطلاعاتی در ارتش رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه با سرویس خبری واللا گفت که به رغم آنکه ایران به میزان «نگران کننده‌ای» از اورانیوم غنی شده دست یافته است، اما این کشور در مرحله‌ای نیست که بتواند یک بمب اتمی بسازد.

بنا به ادعای این مقام اطلاعاتی ارتش اسرائیل، به رغم دستیابی ایران به میزان قابل توجه و البته به زعم وی نگران کننده اورانیوم، در سایر بخشهای پروژه هسته‌ای ایران از جمله بخش پروژه تسلیحاتی و حوزه مالی هیچ پیشرفتی صورت نگرفته است.

هایمن در ادامه می‌افزاید که «طبق دانسته‌های ما، آنها [ایران] در حال حرکت به سمت خروج [از فرآیند صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود] نیستند. آنها اکنون در حال حرکت به سمت [ساخت] یک بمب نیستند. این امر ممکن است در آینده‌ای دور اتفاق بیفتد».

بنا به ادعای این مقام اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، در این مرحله اقدام درست کشاندن ایران به مسیر موردنظر اسرائیل و غرب در عرصه دیپلماسی است: تلاش برای دستیابی به توافقی به زعم غربی‌ها بهتر.

گفتنی است، به رغم ادعای این مقام اطلاعاتی صهیونیست مبنی بر احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در آینده‌ای دور، مقامات تهران بارها اعلام کردند که قصدی برای تولید تسلیحات هسته‌ای ندارند و اینکه تولید کلاهک‌های هسته‌ای خلافِ قوانین ایران است.

البته ادعاهای هایمن در راستای روایتهای بی پایه و اساس اسرائیل مبنی بر قصد ایران برای دستیابی به زرادخانه هسته‌ای مطرح می‌شود؛ ادعایی که بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل در مصاحبه‌ای آن را دوباره مطرح کرد و گفت که این دشمن منطقه‌ای اسرائیل تنها چند ماه با تولید یک بمب هسته‌ای فاصله دارد!