کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره برنامه های راهبردی برای جلوگیری از فروپاشی خانواده و الزام رشد کودکان و نوجوانان در نهاد خانواده گفت: برنامه ریزی هایی در زمینه حمایت از خانواده های نزدیک به امر طلاق انجام شده و تدوین کتاب هایی صورت گرفته اما در عمل می بینیم که بسیار موفق نیستیم چرا که این آموزش ها به درون خانواده ها نرفته است.

او با بیان اینکه بندهایی در مهندسی فرهنگی سند ملی جامع کودک و نوجوان برای آموزش خانواده ها جهت جلوگیری از طلاق زوجین وجود دارد و لازم است ارتباطی با دستگاه های اجرایی فراهم کنیم ، افزود: آموزش و پرورش برای خانواده سهمی دارد که انجمن اولیا و مربیان در این زمینه می تواند نقش آفرینی کند همچنین همین سهم در آموزش عالی نیز وجود دارد که در خصوص آموزش خانواده  5 تا 6 واحد درسی در دانشگاه ها داریم.

خزعلی ادامه داد: در این زمینه لازم است به سراغ مساجد، سازمان تبلیغات، صدا وسیما و ارگان هایی که در فرهنگ عمومی سهمی دارند، برویم.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده تاکید کرد: باید شبکه ای مخصوص خانواده در مهندسی فرهنگی ایجاد می شد که تاکنون انجام نشده است و تأخیر این موضوع به زودی برطرف می شود همچنین محتوای آن در دستور کار جلسات آینده ما قرار دارد. هدف ما این است که آموزش های خانواده، قبل، حین و بعد از تشکیل خانواده تا قبل از ایجاد اختلاف ادامه داشته باشد که از ایجاد برخی معضلات جلوگیری کنیم.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده گفت:  آموزش های خانواده به گونه ای است که از نفاق و انشقاق در خانواده جلوگیری کند.

خزعلی افزود: موضوع آموزش خانواده محوری به دانش آموزان ابتدایی و دبیرستان در دستور کار است که در این میان تکریم و احترام باید توسط فرزندان رعایت شود و لازم است محبت از طرف پدر و مادر هم وجود داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده درباره مشمول شدن کودکان و نوجوانان تابعیت های دیگر از سند ملی حقوق کودکان و نوجوانان گفت: نوع تابعیت در آموزش های خانواده مطرح نیست و مقام معظم رهبری نیز تأکید دارند کسانی که در کنار فرزندان ما مشغول تحصیل، درس و زندگی هستند باید امکان آموزش و بهداشت برایشان فراهم شود. همچنین سیر تابعیت این افراد طبق قانونی که در کشور داریم مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام/۳