شیوه عجیب ذخیره بنزین توسط شهروندان انگلیسی+فیلم

 مشکل کمبود سوخت در انگلیس در حالی از روز دوشنبه (5 مهرماه) وارد مرحله بحرانی شد که به گفته یک نهاد صنفی در این کشور، ذخائر سوخت دو سوم پمپ‌بنزین‌ها به پایان رسیده و مابقی هم به زودی تمام می‌شود.

زنجیره تامین این کشور که تحت فشار برگزیت و کرونا قرار داشت حالا با وحشت مردم برای خرید و صف‌کشی‌ها تحت فشار مضاعف قرار گرفته است. در برخی پمپ‌بنزین‌ها محدودیت‌هایی برای پر کردن باک خودروها درنظر گرفته شده و در برخی نیز افسران پلیس مجبور شده‌اند حضور یابند. دولت ارتش را نیز به حالت آماده‌باش درآورده است.

اما علت این بحران، کمبود سوخت نیست؛ بلکه کمبود راننده برای حمل آن است. تعداد رانندگان وسایل نقلیه سنگین در انگلیس در سال گذشته ۷۰ هزار نفر معادل ۳۰ درصد (از ۳۰۵ به ۲۳۵ هزار نفر) کاهش یافته است. انجمن حمل‌و‌نقل جاده‌ای (RHA) می‌گوید در نقطه بحرانی قرار دارند، زیرا برای پاسخ دادن به تقاضا به ۱۰۰ هزار راننده دیگر نیاز است.

شیوه عجیب ذخیره بنزین توسط شهروندان انگلیسی+فیلم

انگلیس تنها کشوری نیست که کمبود راننده کامیون دارد، اما عملکرد ضعیف آن در تامین سوخت موردنیاز خود احتمالا در جهان بی‌نظیر باشد. در تعطیلات آخر هفته، انگلیسی ها ساعت‌ها در پمپ‌بنزین‌ها صف کشیدند.

 

حجم ویدیو: 1.01M | مدت زمان ویدیو: 00:00:14