شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#انگلیسی#پایتخت#سوخت

تداوم بحران سوخت در انگلیس؛

وخامت اوضاع در لندن‌ و جنوب شرقی انگلیس +عکس

تداوم بحران سوخت در انگلیس؛ وخامت اوضاع در لندن‌ و جنوب شرقی انگلیس

یک رسانه انگلیسی به نقل از مقام‌های این کشور از بحرانی شدن شرایط تامین سوخت در پایتخت و جنوب شرقی انگلیس خبر داد.

به گزارش مشرق، رئیس صنف جایگاه‌های سوخت در انگلیس روز شنبه گفت که کمبود بنزین در برخی از مناطق کشور به ویژه لندن و جنوب شرقی انگلیس وخیم‌تر می‌شود.

به نوشته روزنامه «گاردین» «برایان مادرسون» رئیس صنف جایگاه‌های سوخت هشدار داد که کمبودها همچنان «یک مشکل بزرگ» در این مناطق است.به گفته وی در اسکاتلند، شمال انگلیس و بخش‌هایی از «مید لندز» اوضاع بهبود یافته است.

مادرسون گفت: «در لندن و جنوب شرقی و احتمالاً بخشهایی از شرق انگلیس ، اوضاع وخیم‌تر  می‌شود.»

در حالیکه دولت انگلیس می‌گوید سوخت کافی در پالایشگاه‌ها وجود دارد، اما کمبود راننده حمل و نقل، عملیات انتقال سوخت به برخی پمپ بنزین‌ها  را کند کرده است. دوشنبه گذشته حدود ۲۰۰ پرسنل نظامی، از جمله ۱۰۰ راننده، برای کمک به بهود اوضاع وارد میدان شدند.

مادرسون افزود، در حالی که از این حرکت استقبال می‌کند، اما معتقد است که این تأثیر محدودی خواهد داشت. او گفت: «این راهکار اصلی نخواهد بود هرچند که این کمک بزرگی است اما از نظر حجم اقدام مناسبی نیست. ما به اولویت بندی تحویل ایستگاه‌های پمپ بنزینبه ویژه ایستگاه‌های مستقل در لندن و جنوب شرقی انگلیس نیاز داریم.»

وخامت اوضاع در لندن‌ و جنوب شرقی انگلیس +عکس

این در حالی است که «ساجد جاوید» وزیر بهداشت انگلیس گفت که وضعیت سوخت در حال تثبیت است. احزاب مخالف دولت انگلیس نیز از  اقدامات دولت «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس انتقاد کرده و خواستار فراخوان پارلمان برای رفع کمبود نیروی کار و اختلال در زنجیره تامین شده‌اند.

«کی‌یر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس گفته است که نخست وزیر باید پارلمان را از تعطیلات فراخواند تا در تصویب قوانین عجله شود و این مشکل به ایام کریسمس نرسد.

چهارشنبه  گذشته، ارتش انگلیس برای جلوگیری از افزایش بحران بنزین در این کشور، نظامیان خود را برای حمل‌ونقل تانکرهای سوخت جهت رساندن به پمپ‌های بنزین در سراسر انگلیس به کار گرفت. انگلیس در ابتدای سال جاری بازار اتحادیه اروپا را ترک کرد و مانع جذب رانندگان کشورهای عضو اتحادیه به شرکت‌های حمل‌ونقل شد. دولت انگلیس اکنون گفته برای مقابله با کمبود راننده، به پنج هزار راننده خارجی روادید موقت می‌دهد، اقدامی که قبلاً آن را رد کرده بود.

منبع: فارس