شهر خبر

رئیس جمهور عراق:

مذاکرات ایران و سعودی قدم بزرگی در راه پیشرفت منطقه است

مذاکرات ایران و سعودی قدم بزرگی در راه پیشرفت منطقه است

رئیس جمهوری عراق در سخنانی با ابراز امیدواری نسبت به از سرگیری مذاکرات میان تهران و ریاض، آن را مقدمه ای برای پیشرفت در منطقه غرب آسیا دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور عراق روز شنبه نسبت به از سرگیری دور جدید مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی واکنش نشان داد.

«برهم صالح» در اظهاراتی که دفتر ریاست جمهوری عراق آن را منتشر کرد، ضمن استقبال از مذاکرات تهران و ریاض و دعوت از دیگر کشورهای منطقه از جمله ترکیه و سوریه برای پیوستن به مذاکرات صلح آمیز تأکید کرد: «گفتگو میان ایران و سعودی اقدام بزرگی است».

وی اشاره کرد: «برخی چالش‌ها وجود دارد اما نسبت به حل آنها از طریق ادامه گفتگوها امیدواریم. عراق و منطقه به این گفتگوها نیاز دارند. عربستان سعودی و ایران کشورهای بزرگی هستند».

صالح افزود: «روابط عراق با جهان عرب مهم است و تاکنون پیشرفت چشمگیری به خود دیده است. روابط میان عراق و عربستان هم ریشه دار و مهم است. امنیت جهان عرب هم بدون عراق قوی، امکان پذیر نیست».

رئیس جمهور عراق در ادامه همچنین بر ضرورت تشکیل فوری دولت پس از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق و جلوگیری از تکرار تجربیات اشتباه گذشته تأکید کرد.