شهر خبر

بازگشت زائران اربعین بدون تست کرونا/ نتایج شگفت‌انگیز آزمایش یک واکسن

کدخبر: 444643
اقتصاد نیوز : امروز آمار موارد فوتی در اثر کرونا به نزدیک ۲۰۰ تن رسید که نسبت به گذشته بسیار کمتر است ولی همزمان اعلام شد دهها هزار نفر از زائران اربعین بدون اینکه تست کرونا بدهند از مرزهای کشور وارد شده اند.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، در روزی که آمار فوتی‌های در اثر کرونا به حدود ۲۰۰ مرگ رسیده است دهها هزار نفر از زائران اربعین بدون تست کرونا وارد کشور شدند.

امروز آمار موارد فوتی در اثر کرونا به نزدیک ۲۰۰ تن رسید که نسبت به گذشته بسیار کمتر است ولی همزمان اعلام شد دهها هزار نفر از زائران اربعین بدون اینکه تست کرونا بدهند از مرزهای کشور وارد شده اند.

مهمترین اخبار امروز مربوط به کرونا و لینکهای آن در زیر قابل دسترس است:

جزییات پروتکل بهداشتی بازگشایی دانشگاه‌ها/ کاهش زمان کلاس‌های درس

مرکز مشاوره و سلامت وزارت علوم با ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی دانشگاه‌ها، ورود و حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان دارای علایم بیماری کرونا را تحت هر شرایطی به مراکز آموزشی ممنوع است.

واکسیناسیون در ایستگاه‌های منتخب مترو آغاز شد

رییس ستاد مقابله و پیشگیری بیماری کرونا و مدیر اجرایی پروژه واکسیناسیون شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از واکسیناسیون شهروندان و مسافران در پایانه فتح آباد به صورت خودرویی و ۵ ایستگاه دیگر آغاز شد.

بازگشت زائران اربعین بدون تست کرونا/ کاهش محسوس آمار فوتی‌ها

ابتلای مسعود خیام و پری‌یوش گنجی به کرونا

مسعود خیام، نویسنده و پژوهشگر از ابتلای خود و همسرش (پری‌یوش گنجی)، هنرمند نقاش به کرونا خبر داد.

اعلام آخرین آمار واکسیناسیون در کشور

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت تا کنون بیش از ۵۶ میلیون و ۵۹۶ هزار دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

نتایج شگفت‌انگیز آزمایش واکسن آسترازنکا

نتایج شگفت انگیز آزمایشات واکسن آسترازنکا درباره میزان اثربخشی آن و ایمنی‌زایی‌اش و مقایسه آن با دارونماها خواندنی است.

رییسی: محدودیت‌های هوشمند به تدریج جایگزین تعطیلی‌ها می‌شود

رئیس جمهور با بیان اینکه تمهیدات آغاز آموزش حضوری در مدارس صورت گرفته است، گفت: در کنار اقدامات انجام شده برای واکسیناسیون معلمان، کادرمدارس، والدین و رانندگان سرویس مدارس، لازم است واکسیناسیون دانش‌آموزان بالای دوازده سال نیز با سرعت انجام شود.

مرگ ۲۱۷ بیمار کرونایی طی شبانه روز گذشته

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه ۲۱۷ بیمار کووید -۱۹ در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

بازگشت زائران اربعین بدون تست کرونا/ کاهش محسوس آمار فوتی‌ها

چهار ترکیب طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی و مبارزه با کرونا

تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از بهترین راه ها برای مقابله با بیماری های مختلف است. این موضوع از دیرباز مورد توجه انسان ها بوده و تلاش کرده اند با استفاده از روش های مختلف به تعدیل سیستم ایمنی و توانمندسازی آن بپردازند.

وقتی کرونا محتوای فیلم‌ها را بیمار می‌کند

با آغاز همه‌گیری کرونا از سال ۲۰۱۹ و ادامه آن تا همین روزها، روابط میان انسان‌ها تغییر کرده است؛ شروع قرنطینه ارتباطات را محدود کرد؛ مساله‌ای که می‌توان اثر آن را حتی روی محتوای فیلم‌های سینمایی مشاهده کرد.

جلوگیری از واکسیناسیون کودکان، ظلم به آنهاست

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: جلوگیری کردن والدین از تزریق واکسن کرونا، ظلم به کودکان تلقی می شود.

تزریق همزمان واکسن کرونا و آنفلوآنزا مشکل‌ساز می‌شود؟

متخصص آسم و آلرژی و بیماری‌های نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، واکسن کووید ۱۹ و آنفلوآنزا را می‌توان به‌صورت هم‌زمان دریافت کرد زیرا هر دو واکسن فاقد ویروس زنده هستند.

تازه‌ترین خبر از وضعیت سلامتی عزت‌الله مهرآوران

به گفته مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت وضعیت ریه‌های عزت‌الله مهرآوران کمی بهتر شده اما تپش قلب مانع از خارج کردن لوله از دستگاه تنفسی این بازیگر شده است.

افرادی که واکسن زده‌اند ناقل ویروس هستند؟

ایرنا به نقل از تارنمای شبکه خبری "ان.بی.سی.نیوز" نوشت: نتایج یک پژوهش جدید می گوید میزان گسترش و انتقال ویروس از بدن افرادی که هر دو دز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده اند، ۶۵ درصد کمتر است.

 در قرنطینه هوشمند چه افرادی اجازه سفر دارند؟

عضو کمیته ملی واکسن کرونا در برنامه صبح بخیر ایران درباره قرنطینه هوشمند و مخالفین این طرح توضیح داد و گفت: در قرنطینه هوشمند سفر برای افراد واجد شرایط آزاد می‌شود. پلاک خودروی افرادی که دو دُز واکسن دریافت کرده اند شامل این آزادی هستند.

ورود زائران اربعین بدون تست کرونا به کشور

فارس نوشت: فرماندار مهران گفت: ۵۱ هزار زائر اربعین بدون تست کرونا و چشمی از طریق مرز مهران وارد کشور شدند.

با زباله‌های بیمار کرونایی چه کنیم؟

زباله‌های بیمار کرونایی یک منبع انتقال بیماری است و باید با دقت دفع شود. 

زالی: به افراد ناتوان در منزل خودشان واکسن می‌زنیم

مهر نوشت: فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از اعزام واحدهای سیار واکسیناسیون به منازل افراد ناتوان در تهران خبر داد.

چه زمانی به زندگی عادی بازمی‌گردیم؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ایمنی نسبی دو هفته پس از تزریق دوز دوم ۷۰ درصد جمعیت هدف حاصل می‌شود و پس از آن می‌توان با خیال آسوده‌تری مراسمات و تجمعات را با رعایت قرنطینه هوشمند به روال عادی برگرداند.

آمادگی خوابگاه‌های دانشگاهی برای پذیرش دانشجو

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش خوابگاهی دانشگاه‌ها با هم متفاوت است، دانشگاه‌ها ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی خود را در سال تحصیلی جدید برای استفاده دانشجویان متقاضی اعلام می‌کنند.

چرا عده‌ای مرگ و میر کرونا را می‌بینند ولی واکسن نمی‌زنند؟

چرا برخی افراد با توجه به مشاهده خطرات ناشی از ابتلا به کووید ۱۹، از تزریق واکسن کرونا امتناع می‌کنند؟

پایان واکسیناسیون عمومی تا پایان مهر/ اکنون حدود ۸۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن در اختیار داریم

در حالی که وزیر بهداشت دولت سیزدهم وعده داده‌بود تا دهه فجر واکسیناسیون عمومی را به پایان می‌رساند، این وعده تا اواخر مهر یا نهایتاً نیمه آبان ماه محقق می‌شود و در این صورت می‌توان به ایمنی جمعی رسید.