شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#مقامات#مذاکره

رایزنی‌های جدید موشکی انجام شد!/ مقامات ارشد نظام پای میز مذاکره نشستند

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد مقامات ارشد دفاعی کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن ضمن رایزنی در مورد آزمایش های موشکی کره شمالی، قول دادند که برای پاسخگویی به تهدیدات این کشور از نزدیک همکاری خواهند کرد.

رایزنی‌های جدید موشکی انجام شد!/ مقامات ارشد نظام پای میز مذاکره نشستند

به گزارش منیبان؛ از یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد، در جریان مذاکرات سه جانبه تلفنی، «کیم من کی» معاون وزیر دفاع کره، «الی راتنر»، معاون وزیر دفاع ایالات متحده در امور امنیتی هند و اقیانوسیه و «کازو ماسودا»  از وزارت دفاع ژاپن ارزیابی خود را در مورد وضعیت امنیتی شبه جزیره کره از جمله شلیک های موشکی اخیر کره شمالی اعلام کردند.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: سه طرف توافق کردند که در آینده در مورد پاسخ آنها به این موضوعات همکاری نزدیک داشته باشند.

کره شمالی در هفته های اخیر با رونمایی از انواع جدید تسلیحات، تنش ها را افزایش داده و پیشنهادات گفتگو از سوی دولت بایدن را رد کرده است.

پیشتر در همان روز کره شمالی اعلام کرد که چند روز پس از شلیک اولین موشک مافوق صوت،  یک موشک ضد هوایی پیشرفته را آزمایش کرده است.

به گفته ارتش کره جنوبی، کره شمالی دو هفته قبل، دو موشک بالستیک کوتاه برد از قطار شلیک و یک موشک کروز دوربرد را پرتاب کرد.

مذاکرات خلع سلاح هسته ای بین آمریکا و کره شمالی از سال ۲۰۱۹ متوقف شده است.

وبگردی