شهرخبر

ورود ۱۸ هزار زائر اربعین از مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۵۱ هزار زائر اربعین از ۲۸ شهریور تاکنون از طریق مرز مهران وارد کشور شدند که طبق آمار حاصله در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ هزار زائر به مرز مهران وارد شده‌اند.

 ورود ۱۸ هزار زائر اربعین از مرز مهران

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: طبق آمار حاصله در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ هزار زائر به مرز مهران وارد شده‌اند.

نورالله دلخواه  گفت: با توجه به اعلام ستاد مرکزی اربعین، مرزهای زمینی برای تردد زائران اربعین حسینی (ع) بسته و سفر به عتبات تنها از طریق مرزهای مهران و شلمچه به روی زائران بازگشایی شدند.

وی افزود: مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۵۱ هزار زائر اربعین از ۲۸ شهریور تاکنون از طریق مرز مهران وارد کشور شدند که طبق آمار حاصله در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ هزار زائر به مرز مهران وارد شده‌اند و بیشترین پیک ورود زائرین در مرز مهران طی ۲۴ ساعت گذشته بوده و این زوار توسط ناوگان حمل و نقل اتوبوسی مستقر در پایانه جابجا شدند.

وی افزود: تعداد ۲۵۰۰ سرویس اتوبوس کار جابجایی مسافرین را از مرز شهید سلیمانی به سمت شهرهای خود انجام داده‌اند.

دلخواه از استقرار ۲۰ ایستگاه راهداری در طول مدت زمان طرح اربعین در راه‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: ارتقا ایمنی عبور و مرور و مدیریت آن در این بازه زمانی بدرستی انجام شده و نیروهای راهداری با تمام توان در حال خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

مدیر کل راهداری تصریح کرد: تعداد ۲۵ گشت راهداری ثابت و سیار به صورت شبانه‌روزی در محورهای منتهی به مرز مهران برای ایمنی زائران اربعین فعالیت دارند و تا بازگشت کامل زوار خدمت رسانی خود را ادامه خواهند داد.

وی افزود: این گشت‌ها شامل انواع ماشین آلات سبک و نیمه سنگین در محورهای ایلام با اولویت راه‌های منتهی به مرز مهران و استقرار در نقاط پرتصادف و یا مستعد حوادث مشغول خدمات رسانی به زوار اباعبداله الحسین(ع) هستند.