شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#افغانستان#انسانی

سازمان ملل درباره وقوع بحران انسانی در افغانستان هشدار داد


سازمان ملل درباره وقوع بحران انسانی در افغانستان هشدار داد

معاون دبیرکل سازمان ملل ضمن براز نگرانی از وضعیت کنونی افغانستان اظهارداشت که این کشور در آستانه یک بحران انسانی جدی قرار دارد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت که افغانستان در آستانه یک بحران انسانی جدی قرار دارد بنابراین به مشارکت بین‌المللی مبتنی بر تفاهم با طالبان نیاز است.

وی در همایش همایش دیپلماسی آنتالیا درباره وضعیت انسانی در افغانستان به لزوم توجه زیاد جامعه بین‌المللی تاکید کرد.

گریفیتس گفت که باوجود پاسخ‌های سخاوتمندانه به فراخوان آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نشست ژنو در ماه سپتامبر برای کمک‌رسانی به افغانستان، این کشور همچنان با وضعیت وخیمی روبرو است.

معاون دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد که در نشست ژنو در مجموع بیش از یک میلیارد دلار تعهد ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان داده شد.

وی ادامه داد که مسئله اصلی در افغانستان داشتن پول نیست، بلکه رسیدن آن به نیازمندان است. تامین امنیت امدادگران درحال بهبود است، اما هنوز مشکلاتی داریم.

گریفیتس گفت که به مشارکت بین‌المللی مبتنی بر تفاهم با رهبری طالبان نیاز داریم تا بتوانیم برای مردم افغانستان در سراسر این کشور به طور موثر کار کنیم.

پیش از این نیز، «فیلیپو گراندی» کمیسر عالی در امور پناهندگان سازمان ملل پس از سفر سه روزه به افغانستان گفته بود که برای جلوگیری از بحران انسانی باید جامعه جهانی به این کشور کمک کند.

وی همچنین خواستار حمایت فوری و مستمر از مردم افغانستان به ویژه آوارگان داخلی در این کشور شده بود.

بر اساس گزارش‌ها بیش از 6 میلیون نفر در سال 2021 از خانه‌های خود در مناطق مختلف افغانستان آواره شده‌اند.

انتهای پیام/.