شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا

پیش بینی قیمت طلا در کوتاه مدت

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران به اشاره به کاهش جزیی قیمت طلا و سکه متاثر از تغییر مسیر بازار ارز بیان کرد: باتوجه به مبهم بودن شرایط سیاسی و آینده برجام، اگر انتظارات تورمی کاهش نیابد دوباره شاهد افزایش قیمت دلار و طلا خواهیم بود.

محمد کشتی‌آرای به روند بازار طلا در اولین روز هفته اشاره کرد و بیان کرد: اونس در آخرین روز معاملات بازار‌های جهانی با حدود ۳ دلار افزایش همراه شد اما از آنجا که بهای دلار اندکی پایین آمده و تقاضایی برای طلا و سکه وجود ندارد، امروز در بازار طلا شاهد کاهش جزیی قیمت‌ها بودیم.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با اشاره به وضعیت تقاضا در زمان افزایش و کاهش قیمت‌ها اظهار کرد: رکود بازار تحت تاثیر بالا بودن سطح انتظارات تورمی ناشی از حواشی برجام تشدید شده، از همین رو نه هفته گذشته که قیمت‌ها افزایش یافت و نه حالا که روند بازار نزولی شده، تقاضا تغییر نکرده و همچنان حجم معاملات به شدت کم است.

به گفته کشتی‌آرای ، انتظار می‌رود با پایان یافتن ماه صفر تقاضا اندکی افزایش یابد، ضمن اینکه بر اساس تجربه، سرمایه‌گذاران بیشتر در نیمه دوم سال اقدام به خرید طلا و سکه می‌کنند و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود در روز‌های آینده بازار از رکود فعلی خارج شود.

این فعال بازار طلا همچنین با پیش‌بینی قیمت‌ها در هفته جاری خاطرنشان کرد: درصورتی که دلار با ادامه روند نزولی به محدوده ۲۷هزار تومان بازگردد، قیمت طلا و سکه هم اندکی کاهش خواهد یافت؛ البته از آنجا که انتظارات تورمی به دلیل شرایط مبهم سیاسی و بلاتکلیفی برجام بالاست، اگر مجددا خبر منفی منتشر شود، دلار و طلا با افزایش قیمت روبه‌رو خواهد شد.

سکه از مرز ۱۲میلیون فاصله گرفت

کشتی‌آرای با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: قیمت سکه امامی که تا یک قدمی کانال ۱۲میلیون پیش رفته بود، در جریان معاملات امروز با حدود ۷۰هزار تومان کاهش به ۱۱میلیون و ۸۹۰هزار تومان رسید و بهای سکه طرح قدیم هم ۱۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.

او افزود: امروز نیم سکه هم با قیمت شش میلیون و ۱۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان فروخته شد؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار به پنج میلیون و ۴۹هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۶۵هزار تومان رسید.

 

منبع: اقتصاد آنلاین