شهرخبر

حمایت سازمان انرژی اتمی از فناوری‌های حوزه کشف و مقابله با تهدیدات

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در بازدید از نمایشگاه راهبردی خودکفایی و الحاق تجهیزات چک و خنثی‌سازی سپاه گفت: این سازمان از پیشرفت‌های حوزه فناوری‌های پشتیبانی و بهره‌برداری خواهد کرد تا تلاشگران این عرصه بتوانند در حوزه کشف و مقابله با تهدیدات از تکنولوژی‌های نو استفاده کنند.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام سپاه نیوز، «محمد اسلامی» امروز از نمایشگاه راهبردی خودکفایی و الحاق تجهیزات چک و خنثی‌سازی سپاه بازدید کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در حاشیه این بازدید با بیان اینکه موضوع آسایش ملت و جامعه با امنیت پیوند دائمی دارد گفت: نیرو‌های مسلح و مؤسساتی که در حوزه دفاع و امنیت مسئولیت دارند، باید همیشه در مرز دانش حرکت کنند تا بتوانند هر حرکت کسانی که تکلیف خود را در ناامن‌سازی دنیا می‌دانند، خنثی کنند.

وی افزود: تحقق این موضوع جز با ارتقای توانمندی‌ها در حوزه تکنولوژی و سیستم‌های شناسایی میسر نمی‌شود؛ براین اساس، محقق ساختن موضوع مورد اشاره اقدامی است که می‌توان آن را زیبنده جهاد خودکفایی دانست و جهاد خودکفایی با این دیدگاه به موضوع ساخت دستگاه‌های چک و خنثی‌سازی اقدام کرده است.

اسلامی اضافه کرد: در این باره سازمان انرژی اتمی کشور نیز در بخش مربوط به حوزه فناوری‌های پیشرفته از این‌گونه پیشرفت‌ها هم پشتیبانی و هم بهره‌برداری خواهد کرد تا تلاشگران این عرصه بتوانند در حوزه کشف و مقابله با تهدیدات از تکنولوژی‌های نو استفاده کرده و از آن بهره‌مند شوند.

در حاشیه این بازدید مسئولان نمایشگاه به ارائه توضیحاتی در خصوص کم و کیف تجهیزات و قابلیت‌های میدانی و عملیاتی این دستاورد‌های بومی پرداختند.

بنا بر این گزارش، نمایش ربات‌ها با قابلیت‌ها و توانمندی‌های متنوع، انبوه خودرو پیشرو چک و خنثی‌سازی، انواع گیت‌ها و آشکارسازها، متلاشی کننده‌های بمب و تله و ایکس ری‌های پرتابل بومی از جمله دستاورد‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.

نمایشگاه راهبردی خودکفایی سپاه به اهتمام معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل سپاه برپا شده است و این تجهیزات به یگان‌های امنیتی سپاه الحاق خواهد شد.
 

 

انتهای پیام/