به گزارش برنا؛ مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به نوسان فوتی‌های ناشی از کرونا  در استان، گفت: کاهش موارد فوتی معمولا ۳ تا ۴ هفته پس از عبور از شرایط پیک و کاهش شیوع بیماری مشاهده می‌شود. در حال حاضر هنوز هم ۹۰۰ نفر در تخت‌های بیمارستان‌های استان بستری هستند که این آمار دو برابر آمار بیماران بستری در پیک اول  و بسیار قابل توجه است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ نفر در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان البرز  بستری هستند، افزود: اگرچه روند فوتی‌ها در استان نزولی است و روز گذشته ۵ نفر را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم. اما با توجه به آمار بالای بیماران در بیمارستان‌ها و بخش‌های ویژه بیمارستانی، هنوز هم احتمال بدحال شدن برخی بیماران و افزایش موارد فوتی وجود دارد. 

این مقام مسؤول بر لزوم انجام واکسیناسیون عمومی تاکید و خاطر نشان کرد: علیرغم کاهش نزولی  آمارهای کرونایی در استان البرز، علاوه برواکسیناسیون، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بسیار اهمیت دارد. 

 وی یادآور شد: با توجه به کاهش دما و احتمال افزایش بیماری‌های ویروسی در فصل پاییز به ویژه مهر و آبان، از شهروندان تقاضا داریم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دچار سهل انگاری نشوند و همچنان استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.