شهر خبر

مهدی: امیدوارم با حداقل تأخیر و فشار مسابقات را به پایان برسانیم/ درباره سوپرجام درخواست اسکوچیچ را اجابت کردیم


مهدی: امیدوارم با حداقل تأخیر و فشار مسابقات را به پایان برسانیم/ درباره سوپرجام درخواست اسکوچیچ را اجابت کردیم

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر اعلام کرد، برای عدم برگزاری دیدار سوپرجام خواسته سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اجابت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سهیل مهدی در حاشیه مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر، اظهار داشت: خوشحالیم که یک فصل دیگر را با کمک باشگاه‌ها و هیئت‌های فوتبال آغاز می‌کنیم. امیدواریم که در فصل پیش رو با بازی‌های خوب و باکیفیت به استقبال جام جهانی و موفقیت‌های تیم ملی برویم.

وی درباره برنامه‌ریزی مسابقات و اینکه آیا قرار است بازی‌ها آخر هفته برگزار شود، عنوان کرد: قاعدتاً وقتی قرار است هر چهار پنج روز یک بار بازی برگزار کنیم، مسابقات به آخر هفته موکول نمی‌شود، مگر اینکه به صورت توافقی این اتفاق رخ بدهد. سعی می‌کنیم بازی‌ها را در ساعاتی برگزار کنیم که هوادارانی که روی سکوها نیستند، بتوانند از خانه بازی‌ها را پیگیری کنند.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در مورد حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها پیش از نیم‌فصل، خاطرنشان کرد: با پالس‌هایی که دکتر زالی معاون وزیر بهداشت داده است خیلی خوشحال و امیدواریم. از آن طرف حمایت‌های خوبی از سوی وزارت ورزش و فدراسیون صورت می‌‌گیرد. اجازه بدهید فعلاً بازی با تماشاگر تیم ملی برگزار شود و در بُعد بین‌المللی این اتفاق رخ بدهد. سعی می‌کنیم همان الگو را در سطح مسابقات داخلی نیز پیاده کنیم.

مهدی راجع به تعویق بازی‌های پرسپولیس به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا، تصریح کرد: ابتدا باید قرعه‌کشی را برگزار کنیم و این موضوع منوط به قرعه و نتایجی است که این تیم در آسیا می‌گیرد.

مسئول کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، درباره اینکه آیا ورزشگاه‌ میزبانی همه تیم‌ها مشخص شده است، اشاره کرد: پیش‌فرض ما همان ورزشگاه خانگی تیم‌هاست، ولی اگر در این یک ماه آینده اتفاقی رخ بدهد و ورزشگاهی به مسابقات نرسد باید آن تیم ورزشگاه جدید معرفی کند. فعلاً دو تیم نساجی و مس رفسنجان این مشکل را دارند. البته تیم فجر سپاسی هم نامه زده که بخشی از کار‌ها را انجام داده است، ولی باید پیش از مسابقات از ورزشگاه‌شان بازدید کنیم.

وی در مورد اینکه با توجه به فشردگی برنامه‌های تیم ملی، زمان پایان مسابقات لیگ برتر مشخص شده است، گفت: باید سعی کنیم حوادثی مثل کرونا را که در فصل پیش داشتیم، در این فصل نداشته باشیم. خوشبختانه روند واکسیناسیون به سمتی می‌رود که می‌توانیم امید داشته باشیم با ریسک کمتری مسابقات را ادامه دهیم. نتایج نیم‌فصل اول کمک می‌کند که نیم‌فصل دوم را باید به چه صورت برگزار کنیم. امیدوارم به صورتی باشد که با حداقل تأخیر و فشار بتوانیم مسابقات را به پایان برسانیم.

مهدی راجع به زمان برگزاری دیدار سوپرجام نیز یادآور شد: قاعدتاً این بازی پیش از لیگ برگزار نخواهد شد. در این خصوص درخواست سرمربی تیم ملی را در نظر داشته‌ایم. ایشان نگرانی‌هایی را بابت ملی‌پوشان داشتند که دچار مصدومیت نشوند. اجازه بدهید فعلاً لیگ را برگزار کنیم، ولی این یک بازی را هم به هواداران تقدیم می‌کنیم.

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر درباره اینکه آیا قرار است بازی رو در رو به جای تفاضل گل رتبه تیم‌ها را در جدول مشخص کند، تصریح کرد: پیش‌نویس دستورالعمل تنظیم شده است و به احتمال خیلی زیاد ابتدا بازی رو در رو و بعد از آن تفاضل گل اعمال خواهد شد.

 

انتهای پیام/