شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#زائران کربلا#کرونا

آمار نگران کننده ابتلای زائران کربلا به کرونا

آمار نگران کننده ابتلای زائران کربلا به کرونا

آمار نگران کننده ابتلای زائران کربلا به کرونا
علی زینی‌وند، استاندار کرمان گفت: شب گذشته تنها پرواز مستقیم عراق - کرمان بازگشت و نتیجه تست کرونای زائران اربعین نگران کننده بود زیرا تعداد قابل توجهی از مسافران با تست مثبت بازگشتند.

به گزارش ثریا علی زینی‌وند، استاندار کرمان گفت: شب گذشته تنها پرواز مستقیم عراق - کرمان بازگشت و نتیجه تست کرونای زائران اربعین نگران کننده بود زیرا تعداد قابل توجهی از مسافران با تست مثبت بازگشتند.

زینی وند روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا در استان کرمان با ابراز نگرانی از تعداد مبتلایان اولین گروه بازگشته از خاک عراق اظهارداشت: تعطیلی های اخیر و بازگشت زائران اربعین برای ما زنگ خطری برای افزایش شیوع کرونات. 

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت فهرست افرادی که در مراسم اربعین شرکت کردند را باید به علوم پزشکی ارائه دهد و از همه تست گرفته شود تصریح کرد: مدیران و کارمندانی که کربلا رفتند بدون ارائه تست منفی به محل کار برنگردند.

زینی وند اظهارداشت: برای سفر اربعین مجوز تعداد کمی مشخص و ویزا داده شد اما تعداد کسانی که به این سفر رفتند بسیار زیاد بود و از راه های زمینی هم رفتند. 

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر وزیر بهداشت به کرمان و ابراز رضایت وی از نحوه مدیریت بیماری در استان گفت: در زمان پیک کرونا استان های دیگر ۴۰۰ الی ۵۰۰ بستری داشتند؛ امروز که ما در نقطه افول این بیماری (در پیک پنجم) هستیم بیش از ۸۰۰ نفر بستری داریم.

منبع: انتخاب