شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش

داعش به این شیوه زهر خود را ریخت!

پسماندهای گروه تروریستی داعش در تازه ترین تحرک در شرق عراق به نیروهای الحشد الشعبی حمله کردند، اما بدون هیچ دستاوردی با بر جا گذاشتن تلفات ناچار به فرار شدند.

داعش به این شیوه زهر خود را ریخت!

به گزارش منیبان، منابع امنیتی عراق اعلام کردند که داعش روز گذشته (جمعه) به نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در حومه شهر «خانقین» در استان دیاله حمله کردند.

در همین پیوند، یک مقام امنیتی به خبرگزاری «شفق نیوز» که در اقلیم کردستان عراق فعالیت می کند، گفت که عناصر داعش با سلاح های تک تیرانداز به پایگاه نظامی وابسته به تیپ ۲۳ الحشد الشعبی در غرب خانقین یورش بردند.

این منبع که به نام او اشاره نشده است، افزود که نیروهای الحشد الشعبی به تروریست های مهاجم پاسخ دادند و با آنها درگیر شدند.

وی ادامه داد که با پاسخ سریع الحشد الشعبی و آمادگی بالای آنها، داعش ناچار به فرار به مناطق دورست شد

این مقام امنیتی یادآور شد که الحشد الشعبی پیشتر برای شکار و هدف قرار دادن عناصر داعش تله های انفجاری در اطراف شهر خانقین کار گذاشته‌ بودند تا با این کار از شبیخون و حملات تروریستی جلوگیری کند.

شهرستان خانقین در نزدیک مرز ایران و عراق در سال های گذشته به سبب خلاهای امنیتی و اختلاف میان نیروهای پیشمرگه و نظامیان دولت فدرال بر سر حضور و پایش رزمی از کانون های مهم تحرک بقایای داعش و حملات تروریستی است.

از سوی دیگر، جمعه شب در حمله تروریستی دیگر به شهر سامرا در استان صلاح الدین (واقع در شمال عراق) سه عضو یک خانواده به دست داعش کشته شدند.

حملات گروه تروریستی داعش از هنگام تشدید فشارها به نیروهای مقاومت در عراق و بمباران مواضع گروه‌های الحشد الشعبی از سوی ارتش آمریکا که با هدف تضعیف آنها در ماه‌های اخیر صورت گرفته، به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

نیروهای امنیتی عراق به منظور حفظ امنیت پایتخت به طور فزاینده‌ای در حال پیشبرد طرح های امنیتی هستند به ویژه در شرایطی که انتخابات پارلمانی عراق قرار است، ۱۰ اکتبر (یکشنبه ۱۸ مهر) برگزار شود و پیش بینی شده که جهت برهم زدن معادلات از سوی برخی از جریان های سیاسی اقدامات خشونت آمیز در عراق شدت بگیرد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال و نیم نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی و نابودی داعش همچنان عملیات نظامی انجام می دهند.

وبگردی