شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#انتخابات#برگزاری انتخابات

تدابیر فوق‌العاده عراق برای روز انتخابات/ حضور ناظران سازمان ملل در مراکز اخذ رای

تدابیر فوق‌العاده عراق برای روز انتخابات/ حضور ناظران سازمان ملل در مراکز اخذ رای

رئیس کمیته عالی امنیت انتخابات عراق از تکمیل برنامه تامین امنیت روز برگزاری انتخابات این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عبد الأمیر الشمری، رئیس کمیته عالی امنیت انتخابات عراق در سخنانی اعلام کرد که تدابیر فوق‌العاده‌ای برای تامین امنیت روز برگزاری انتخابات پارلماتی آتی عراق اتخاذ شده است.

وی در این باره گفت: کمیته عالی امنیت انتخابات اقدامات و تدابیر لازم برای تامین امنیت روز برگزاری انتخابات را تکمیل کرده است و برای اطمینان از اجرای کامل طرح و شناسایی شکاف‌های موجود اقدامات دیگری را نیز انجام خواهد داد.

الشمری ادامه داد: این تدابیر شامل بستن تمامی ورودی‌های زمینی و هوایی مرزی، بستن ورودی‌های استان‌ها و همچنین ممنوعیت آمد و شد میان استان‌ها است.

وی افزود: این اقدامات همچنین شامل ممنوعیت هرگونه تجمع انسانی، اعمال مقررات منع آمد و شد همه جانبه در بغداد و استان‌های مختلف در مواقع ضروری و همچنین ممنوعیت همراه داشتن تلفن همراه در مراکز اخذ رای می‌شود.

در همین حال، جلیل عدنان خلف، رئیس کمیساریای عالی انتخابات عراق نیز گفت که این کمیساریا از هماهنگی بالایی با دستگاه‌های امنیتی برخوردار است.

وی افزود: کمیته امنیتی طرحی را برای اطمینان از دسترسی ایمن رأی دهندگان به محل اخذ رای آماده کرده است.

جنین هنیس پلاسخارت، رئیس هیئت سازمان ملل در عراق (یونامی) نیز در کنفرانس مطبوعاتی در ذی قار اعلام کرد که این هیئت ناظران بین‌المللی را در مراکز اخذ رای در عراق مستقر کرده و هرگونه حمایت برای موفقیت آمیز برگزار شدن انتخابات را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: صدای شهروندان عراقی شنیده می‌شود و آنها وظیفه بزرگی برای مشارکت در روند انتخابات دارند.

طبق اعلام کمیساریای عالی انتخابات عراق، بیش از ۶۰۰ ناظر بین‌المللی بر انتخابات زودهنگام عراق نظارت خواهند داشت.

قرار است انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق تا ۹ روز دیگر (۱۰ اکتبر) برگزار شود.

انتهای پیام