شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زائران کربلا#مرز مهران#بازگشت زائران

تسهیل روند بازگشت زائران کربلا به کشور در مرز مهران

نماینده مردم ایلام در مجلس، از برگزاری جلسه مسئولان بخش‌های مختلف مربوطه در نقطه صفر مرزی مهران برای بازگشت زائران کربلای معلی به کشور و تعامل با مسئولان کشور عراق برای تسهیل این روند خبر داد.
خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خانه ملت، «علی‌اکبر بسطامی» در تشریح جزییات بازدید میدانی خود از مرز مهران و نحوه تردد زائران کربلای معلی، گفت: همانطور که در ابتدای برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین مطرح شد مرز‌های زمینی کاملا بسته بود، ولی عشاق امام حسین (ع) در مرز مهران تجمع کرده بودند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما به دنبال این بودیم که بسیاری از زائران کربلای معلی که در مرز مانده بودند در همان روز‌های اول با هماهنگی‌های لازم از سوی مسئولان محلی، نیرو‌های امنیتی، نظامی و انتظامی عازم عراق شوند که درپی آن برای تعداد زیادی از این افراد انجام شد. همچنین تعدادی از این افراد نیز که در مرز مهران بیتوته کرده و معطل مانده بودند که با هماهنگی استاندار ایلام و استاندار دیالی عازم کربلای معلی شدند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در بیان هدف از بازدید میدانی از مرز مهران، یادآور شد: ما از موکب‌‎هایی که توسط هیئت مذهبی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مرز مهران برپا شده بود که زائران در آن‌ها مستقر شده و یا از آن‌ها پذیرایی می‌شد، بازدید کردیم، از سوی دیگر برای تسهیل در بازگشت زائران کربلای معلی به مرز مهران هم جلساتی با ستاد اربعین در نقطه صفر مرزی برگزار شد که فرمانده ناجا، فرمانده مرزبانی کشور و تمام مسئولان محلی در جلسات این ستاد حضور پیدا کردند. ضمن اینکه بنده نیز با کارگزاران هر دو کشور ایران و عراق پیرامون تسهیل این روند دیدار داشتم.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: خوشبختانه با تعامل کامل مسئولان دو کشور ایران و عراق مسئله بازگشت زائران کربلای معلی با هماهنگی، وحدت و فرماندهی بسیار خوبی که در مرز مهران انجام شد بدون هیچ مشکلی عملیاتی شد و وسائل مورد نیاز آن‌ها از جمله اتوبوس جهت تسهیل در روند تردد آن‌ها و و پذیرایی از زائران تامین شد. 
 
 
انتهای پیام/