شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت ارشاد#فرهنگ

چهار برابر کتب دفاع مقدس، کتب وارداتی داریم/ لزوم توجه وزارت ارشاد به نشر فرهنگ دفاع مقدس


چهار برابر کتب دفاع مقدس، کتب وارداتی داریم/ لزوم توجه وزارت ارشاد به نشر فرهنگ دفاع مقدس

رئیس مجمع ناشران دفاع مقدس گفت: با توجه به اینکه آثار ادبی و کتب دفاع مقدس از استقبال خوب مردم برخوردار است، اما قریب به ۴ برابر کتب ترجمه‌ای وارداتی داریم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امیر شهریار امینیان رئیس مجمع ناشران دفاع مقدس، در مراسم افتتاح 800 نمایشگاه دفاع مقدس در 800 نقطه استان تهران به فرهنگ مهم و تأثیرگذار دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند جامعه را به سمت تعالی ببرد. بر همین اساس مجمع ناشران، تمرکز کاری خود را بر 3 محور اصلی ارتقای کیفی کتب، تحقق منویات مقام معظم رهبری در تولید 100 برابری، نهضت ترجمه،  قرار داده است.

وی با اشاره به طرح «به یاد من باش» اظهار داشت: این طرح به صورت پایلوت و اولیه در تهران برگزار می‌شود و پس از آسیب‌شناسی و پیدا کردن نقاط ضعف، ان‌شاءالله سال آینده در سطح ملی برگزار خواهیم کرد.

رئیس مجمع ناشران دفاع مقدس با اشاره به کتب منتشر شده در 3 سال اخیر در زمینه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: از تعداد 4 هزار و 445 عنوان کتاب 650 عنوان انتخاب شده که مردم می‌توانند با تخفیف 30 درصدی به صورت سیال استفاده کنند. البته در نقاط مختلفی مثل مساجد، یادمان شهدای گمنام تخفیفات مناسب دیگری نیز اعمال خواهد شد.

امینیان این کار را باعث فعال شدن ظرفیت دانشجویی و مشارکت سازمان‌ها دانست و با بیان اینکه  نوزدهمین دوره نمایشگاه ملی دفاع مقدس نیز برگزار خواهیم کرد؛ گفت: با توجه به اینکه آثار ادبی و کتب دفاع مقدس از استقبال خوب مردم برخوردار است، اما قریب به 4 برابر کتب ترجمه‌ای وارداتی داریم، لذا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌بایست توجه ویژه‌ای به آثار دفاع مقدس داشته باشد.

وی به نهضت ترجمه در زمینه کتب دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: 388 اثر دفاع مقدس به 15 زبان جهان ترجمه شده که می‌طلبد در این خصوص فعالیت‌های بیشتری صورت گیرد.

رئیس مجمع ناشران دفاع مقدس  در خاتمه در پاسخ به سوال اینکه آیا برای مناطق محروم امتیازاتی در نظر گرفته‌اید، اظهار داشت: یک قطعه بن 10 هزار تومانی و تخفیف 5 درصدی مازاد برای کسانی که بخواهند این کتب را به مناطق محروم اهداء کنند داده خواهد شد. همچنین قرار است مجمع اعتباری را تهیه کند تا در دهه فجر این کتب را به مناطق محروم اهداء کنیم.

انتهای پیام/