شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس

آخرین تحولات در پرونده تبادل اسرا از زبان یکی از رهبران حماس

آخرین تحولات در پرونده تبادل اسرا از زبان یکی از رهبران حماس

یکی از رهبران حماس اعلام کرد که این جنبش چارچوب کلی را به میانجیگران برای معامله تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی داده است.

به گزارش ایسنا، زاهر جبارین، عضو دفتر سیاسی حماس و مسئول پرونده اسرا در مصاحبه با سایت روزنامه عربی۲۱ گفت: حماس چارچوب کلی را به میانجیگران برای امضای معامله تبادل اسرا با اسرائیل داده است. مقاومت آماده است تا براساس شروط خود وارد مذاکرات جدی شود. ما تمام شروط و خواسته‌هایمان را به میانجیگران اعلام کرده‌ایم و از هیچ شرطی کوتاه نمی‌آییم و آماده امضای معامله تبادل اسرا هستیم اما در عین حال با ربط دادن این پرونده به هرگونه پرونده دیگری مخالفیم.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین شروط حماس برای امضای معامله جدید آزادی ۴۸ اسیر است که رژیم اشغالگر حدود هفت سال پیش آن‌ها را مجددا بازداشت کرد.

جبارین درباره هویت میانجیگران در این معامله گفت: حماس دوستان زیادی دارد و تعدادی از آن‌ها در حال حاضر در این معامله به میانجیگری می‌پردازند. ما هیچ کشور یا طرفی را وتو نمی‌کنیم. کشورهایی هستند که رژیم اشغالگر از آن‌ها خواسته به صورت مستقیم در این معامله میانجیگری کنند. کشورهایی نیز از طریق طرف سومی از آن‌ها درخواست شده است. ما از هرگونه تلاشی برای تحقق این معامله استقبال می‌کنیم. ما آماده هستیم از همین فردا معامله را امضا کنیم اما نه اینکه به ضرر خواسته‌های اصلی و خطوط قرمز مقاومت باشد.

وی درباره اسامی اسرا در این معامله گفت: رهبران و فرماندهان زیادی در صف اسرا هستند و مقاومت به خوبی می‌داند چه می‌خواهد اگر خواهان ضمانت این فرماندهان در چارچوب معامله نباشیم پس خواهان ضمانت چه کسانی باشیم.

جبارین گفت: رژیم اشغالگر به حماس "گنج‌های دنیا" را در ازای آزادی گلعاد شلیط، اسیر سابق اسرائیلی پیشنهاد داد که از جمله آن ۱۵ میلیارد دلار و شکستن محاصره غزه و به رسمیت شناختن سیاسی حماس بود اما حماس خطوط قرمز خود را داشت. اسرا باید در ازای اسرا آزاد شوند. هرچه پیشنهادات بزرگ باشند اما مساوی آزادی یک اسیر فلسطینی نیستند. مقاومت به شروط خود برای معامله با اشغالگران پایبند است.

انتهای پیام