شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تحولات منطقه

مقاومت چگونه قطب‌نمای منطقه شد؟/ نابودی پروژه صهیونیستی نزدیکتر از هرزمانی


مقاومت چگونه قطب‌نمای منطقه شد؟/ نابودی پروژه صهیونیستی نزدیکتر از هرزمانی

شاخص‌های اخیر در تحولات منطقه نشان می‌دهد که نابودی پروژه صهیونیستی به دست محور مقاومت نزدیکتر از هر زمانی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اینکه گفته می‌شود منطقه امروز به سمت قطب نمای محور مقاومت حرکت می‌کند به معنی آن است که پروژه مقابله با رژیم صهیونیستی و شکست دادن آن در حال پیشرفت بوده و امکان تحقق هدف این پروژه روز به روز افزایش می‌یابد.

 حرکت کردن در مسیر قطب نما در اصل یک عبارت علمی و جغرافیایی است و برای کسانی استفاده می‌شود که باید جهت راه رفتن خود را در شب یا در بیابان‌ها و اقیانوس‌های وسیع تعیین کنند تا گم نشوند و به مقصد برسند. اما این که می‌گوییم منطقه در مسیر قطب نمای مقاومت حرکت می‌کند به چه معناست و چگونه می توان آن را توضیح داد؟

در مرحله کنونی، مسئله فلسطین، قطب‌نمای محور مقاومت است که از نظر مذهبی قبله اول مسلمانان در این سرزمین مقدس قرار دارد. از نظر سیاسی و نظامی و تاریخی نیز مسئله مقاومت در برابر اسرائیل و جنگ با آن تا زمان نابودی این رژیم غاصب یا دست کم بیرون کردن آن از منطقه یک موضوع حیاتی و حاکمیتی برای مقاومت است. بنابراین اگر امروز منطقه در مسیر قطب نمای مقاومت حرکت می‌کند به معنی آن است که تحقق اهداف پروژه مقابله با اسرائیل روز به روز نزدیک‌تر می‌شود و این مسئله را می‌توان در هر یک از جنگ‌ها و تقابل‌های میان مقاومت و دشمن صهیونیستی به خوبی مشاهده کرد.

جایگاه ایران در دفاع از مسئله فلسطین

محاصره بی‌سابقه تاریخی و فشارهایی که از جانب دشمنان، از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران به این کشور وارد شده با موضع مرجعیت دینی و رهبری نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران در قبال مسئله فلسطین رابطه تنگاتنگ دارد. به طوری که اگر ایران کوچکترین بی‌توجهی به مسئله فلسطین نشان می‌داد حتماً محاصره و فشارهای غربی –آمریکایی ضد این کشور متوقف می‌شد. اما ایرانی‌ها از زمان پیروزی انقلاب این کشور همچنان پایبند به آرمان فلسطین و دفاع از آن هستند.

در مورد دستاوردهای امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان رهبر محور مقاومت می‌توان گفت که این کشور توانست پیروز شده و موضع خود را در مقابله با محور غربی -صهیونیستی به سرکردگی آمریکا به اثبات برساند و در این مسیر فشارهای دشمنان نتوانست اراده آن را بشکند.

امروز ایران در موقعیتی قرار گرفته که همه مجبورند به موقعیت و حقوق آن احترام بگذارند و همه اهداف دشمنان و در صدر آنها آمریکا برای وادار کردن تهران به عقب نشینی از مواضع خود در توافق هسته‌ای شکست خورد. مهمتر از همه اینکه ایران بیشتر از هر زمانی چشم انداز خود را در برابر قطب نمای محور مقاومت یعنی «مسئله فلسطین» ثابت کرد.

سوریه و حمایت از فلسطین

جنگ جهانی تروریسم ضد سوریه و نتایج آن موضع یکپارچه دولت و ارتش این کشور در حمایت و هماهنگی با مسئله فلسطین و مقاومت لبنان را به نمایش گذاشت و امروز می‌بینیم که کشورهای متجاوز غربی و منطقه‌ای مجبور شدند از تحریم‌های خود علیه سوریه همانند «قانون سزار» دست بردارند؛ چراکه سوریه و دولت این کشور توانست جایگاه اصلی خود در منطقه و جامعه عربی را به اثبات برساند.

امروز می‌بینیم که سوریه اشغالگران آمریکایی و ترک و همه تروریست‌ها را مجبور به خروج از سراسر این کشور می‌کند.

مهمتر از همه این است که سوریه بیش از چند بار تعهد تاریخی خود به مسئله فلسطین در حمایت از محور مقاومت در مسیر آزادی این سرزمین را ثابت کرده است.

یمن و جبهه اصلی مقابله با پروژه صهیونیستی

بعد از گذشت حدود 7 مشخص شد که هدف اصلی جنگ ائتلاف سعودی- آمریکایی علیه یمن فراتر از درگیری‌های سیاسی داخلی بر سر قدرت و منافع است و آغاز این جنگ ارتباط مستقیم با موقعیت استراتژیک و و ملی ارتش و کمیته‌های مردمی و جنبش انصارالله یمن در حمایت از مسئله فلسطین دارد. این موضوع را می‌توان به شکل مستقیم به موقعیت استراتژیک و حیاتی یمن ارتباط داد.

یمن به دلیل موقعیت راهبردی و جغرافیایی خود یکی از مناطق حیاتی جهان به شمار می‌رود که در منطقه مثلث گذرگاههای مهم و حساس باب المندب، تنگه هرمز، و دریای سرخ- کانال سوئز قرار گرفته است. همین موقعیت راهبردی یمن موجب شده تا این کشور جایگاه مهمی در درگیری‌های گسترده منطقه ضد رژیم صهیونیستی ایفا کند. به عبارت دیگر یمن مجموعه‌ای از عناصر مهم را در تقابل میان محور مقاومت و رژیم صهیونیستی در اختیار دارد.

اما امروز به لطف مقاومت و دفاع افسانه‌ای فرزندان یمن از کشور خود، اهداف ائتلاف متجاوز در این کشور همگی با شکست مواجه شده و اکنون به دنبال خروج آبرومندانه از این باتلاق است. از همه مهمتر اینکه یمن با قدرت خود ثابت کرد که در معادله جنگ علیه اسرائیل و حامیان آن به یکی از طرف‌های قدرتمند محور مقاومت تبدیل شده و توانایی‌های نظامی و تاکتیکی یمنی‌ها نقش مهمی در توازن قدرت در منطقه بازی می‌کند.

لبنان و مقاومت فلسطین

لبنان یک کشور محاصره شده است که از نظر سیاسی و اقتصادی تحت فشار زیاد آمریکا قرار گرفته تا بتواند آن را در مسیر عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی قرار داده و در نهایت با تضعیف جایگاه مردمی حزب الله این حزب را خلع سلاح کند و موضع حمایتی لبنان از مسئله فلسطین را از بین ببرد.

اما می بینیم که لبنانی‌ها بدون ذره‌ای عقب‌نشینی از مواضعشان نقش خود را به عنوان یکی از طرف‌های اصلی محور مقاومت در مبارزه با رژیم صهیونیستی و دفاع از مسئله فلسطین ایفا می‌کنند.

مقاومت فلسطین نیز در غزه و یا خارج از آن به دلیل موضع قاطع خود در برابر دشمن صهیونیستی فشارهای زیادی را در همه زمینه‌ها متحمل می‌شود اما در مسیر دفاع از حقوق مقدس فلسطینیان عقب نشینی نمی‌کند.

مقاومت فلسطین با وجود همه این محاصره‌ها و فشارها با افزایش ظرفیت نظامی و ثبات سیاسی و ملی، موقعیت خود را به عنوان یکی از طرف‌های مهم محور مقاومت در دفاع از مسئله فلسطین و مسجد الاقصی تثبیت کرده است.

حرکت در مسیر قطب‌نمای محور مقاومت و همه طرف‌های به عنوان یک مسیری پایدار و مشخص تا زمان آزادسازی فلسطین و بازگرداندن حقوق غصب شده ملت این سرزمین ادامه خواهد داشت.

منبع: المیادین

انتهای پیام/