شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#ایالات متحده#نتایج

نیمی از آمریکایی‌ها خواهان استقلال از ایالات متحده هستند

آمریکا نمایه تحریم نمایه

نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که طرفداران هر یک از دو حزب اصلی آمریکا، دیگری را دشمن می پندارد و تقریبا نیمی از طرفداران هر دو حزب، گمان می کنند که وقت جدایی از ایالات متحده فرا رسیده است.

به گزارش مشرق، نظرسنجی انجام شده از سوی دانشگاه ویرجینای آمریکا حاکی از آن است که بیش از نیمی از طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، به نوعی بر این باور هستند که ایالت های قرمز (نماد جمهوریخواهان) باید از ایالات متحده آمریکا جدا شوند حال آنکه ۴۱ درصد از حامیان جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز از ایده جدایی ایالت های آبی (نماد دموکرات ها) استقبال می کنند.

این در حالی است که ۲۵ درصد از هواداران ترامپ به شدت حامی جدایی طلبی هستند حال آنکه این رقم برای طرفداران بایدن ۱۸ درصد است.

«مرکزی برای سیاست» وابسته به دانشگاه ویرجینیا که این نظرسنجی را انجام داده، هشدار داد که تفرقه میان هواداران ترامپ و بایدن عمیق، گسترده و خطرناک است. این حجم از تفرقه میان جامعه آمریکا بی سابقه است و به راحتی قابل ترمیم نخواهد بود.

از سوی دیگر، دست کم ۸۰ درصد از طرفداران ترامپ و بایدن، سیاستمداران حزب رقیب را خطری آشکار برای دموکراسی آمریکا تلقی می کنند.

حدود ۷۵ درصد از جمهوریخواهان و دموکرات ها نیز، طرفداران حزب رقیب را به عنوان خطری آشکار برای دموکراسی آمریکا می بینند.

در این میان، ۵۰ درصد از طرفداران بایدن، جمهوریخواهان را با فاشیست ها مقایسه می کنند حال آنکه ۷۶ درصد از هواداران ترامپ هم دموکرات ها را با سوسیالیست ها یا آنطور که خود ترامپ می گفت با کمونیست ها مقایسه می کنند.

این نظرسنجی در حالی منتشر می شود که زنگ خطر در آمریکا از همان روز ۶ ژانویه (۱۷ دی ۹۹) که طرفداران ترامپ در اعتراض به نتایج انتخاباتی ۲۰۲۰، به ساختمان کنگره حمله کردند به صدا درآمد. بعد از آن، حضور گسترده گارد ملی در پایتخت آمریکا و اعمال منع تردد در واشنگتن دی سی، نشانه ای بود مبنی بر اینکه شکاف به وجود آمده در جامعه آمریکایی دیگر قابل ترمیم نیست.

منبع: فارس