شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#رئیس جمهور#بلاروس#مسکو

لوکاشنکو؛

مردم بلاروس و روسیه با یکدیگر برادرند

مردم بلاروس و روسیه با یکدیگر برادرند

رئیس جمهور بلاروس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آمریکایی «سی ان ان» تاکید کرد که میسنک و مسکو هدفی مشترک دارند و بلاروس خود قادر است تا آینده اش را بدون هیچ قول و قراری بسازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در گفتگو با شبکه خبری «سی ان ان» گفت که بلاروس و روسیه سیاست مشترکی دارند و هدف های مشترکی را دنبال می کنند که غرب نمی تواند آنها را از دستیابی به آن اهداف باز دارد.

لوکاشنکو در همین رابطه گفت: ما از نظر خارجی و داخلی کاملا یکسان هستیم. ما سیاست و اهداف مشترک داریم و در مسیر یکسانی به سمت این اهداف پیش می رویم. ما به هیچ قولی احتیاج نداریم. ما ملتهای نزدیکی هستیم و بدون هیچ قولی، آینده خود را خواهیم ساخت و حتی شما قادر نخواهید بود تا مانع ما شوید.

لوکاشنکو این نظر را که وی در ازای کمک های دیپلماتیک و مالی مسکو، قول و قرارهایی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گذاشته است، رد کرد.

وی در این باره گفت: گوش کنید. شما یک طرز فکر آنگلوساکسونی دارید. ما نه با پوتین و نه در سطوح دیگر، به این شیوه مذاکره نمی کنیم. ما کاری انجام می دهیم و شما به ما پرداختی انجام می دهید یا ما چیزی را قول می دهیم.

لوکاشنکو در پایان افزود: ما مردم برادر هستیم. بلاروس و روسیه، ما مردمی از یک ریشه هستیم.