شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل

سازمان ملل زنگ خطر را در تیگرای به صدا درآورد

سازمان ملل زنگ خطر را در تیگرای به صدا درآورد

سازمان ملل نسبت به سوء تغذیه بی‌سابقه در اقلیم تیگرای اتیوپی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری "الحره"، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، از میان ۱۵ هزار زن باردار و شیرده که در دوره تهیه این گزارش مورد ارزیابی قرار گرفتند، بیش از ۱۲ هزار تن از آنها یعنی حدود ۷۹ درصد از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.

در این گزارش همچنین آمده است، میانگین سوء تغذیه در بین کودکان زیر پنج سال از حد اضطراری جهانی ۱۵ درصد فراتر رفته و به ۱۸ درصد رسیده است، در حالی که درصد کودکانی که از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند به ۲.۴ درصد رسیده است که در سطح اضطراری طبقه‌بندی شده است.

این هشدار سازمان ملل پس از آن داده شد که اتیوپی از اخراج هفت تن از مسئولان وابسته به این سازمان به دلیل مداخله در امور داخلی اتیوپی خبر داد که از میان آنها مدیر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه و صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) هستند.

پیشتر وزارت امور خارجه اتیوپی در پستی در توئیتر اعلام کرد، هفت مقام سازمان ملل "در امور داخلی کشور مداخله می‌کردند". این اقدام در حالی رخ داده که اخیرا کارمندان امور انسانی سازمان ملل نسبت به محدودیت دسترسی به منطقه جنگ‌زده تیگرای در اتیوپی که برای مدت حدودا ۱۱ ماه درگیر جنگ است، هشدار دادند.

دولت اتیوپی در حالی دستور به اخراج این مقام‌های ارشد سازمان ملل از خاکش داد که این مقام ها شامل عوامل یونیسف و دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل می شوند. گرانت لیتی، معاون هماهنگ کننده انسانی دفتر مذکور و ادله خودر، نماینده یونیسف در اتیوپی جزو این مقامات اخراج شده هستند.

انتهای پیام