شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#معلمان#ایستگاه

افزایش 5 تا 6 میلیون تومانی حقوق، در ایستگاه بهارستان به مقصد می‌رسد؟

افزایش 5 تا 6 میلیون تومانی حقوق، در ایستگاه بهارستان به مقصد می‌رسد؟

رتبه بندی معلمان سال‌ها به دلیل موانع متعدد به مرحله اجرا نرسیده است و بهارستانی قول دادند تا در اولین فرصت این طرح را به اجرا برسانند.

به گزارش تحریریه،  پیگیری بهارستانی‌ها و «مطرح شدن طرح رتبه بندی در صحن علنی مجلس از ١٠ مهر» اظهاراتی است که محمد باقر قالیباف همین چند روز پیش خطاب به معلمان گفته است.

صحبت از طرحی است که یک دهه از زمزمه‌های اولیه آن می‌گذرد، اما روند به ثمر رسیدنش آنقدر کند و در کشاکش انواع و اقسام تصمیم‌ها، تغییرات مدیریتی، سیاستگذاری‌ها و موانع قانونی بوده است که همچنان در به نتیجه رسیدن آن، اما و اگرهای بسیاری مطرح است.

براساس آخرین رفت و برگشت‌های طرح رتبه‌بندی معلمان میان دولت و مجلس قرار بر این بود تا از اول فروردین سال ١۴٠٠، این طرح برای معلمان اجرایی شود و صحبت از این برنامه‌ریزی تا همین یکی دو ماه پیش همچنان کارگزین آنلاین مطرح می‌شد، این موضوع در حالی بود که مشکل تامین بار مالی اجرای طرح اعلام شده بود و حتی رئیس مجلس گفته بود کمیسیون آموزش مجلس باید این موضوع را بررسی کند و زمانی که قطعی شد باید در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد، بار مالی این لایحه باید از سوی دولت تأمین شود.

ارجحیت اجرای طرح رتبه بندی بر زمان آن آنطور که شواهد نشان می‌دهد بار مالی در نظر گرفته شده برای اجرای طرح رتبه‌بندی در بودجه سال ١۴٠٠ برای رسیدن به مرحله اجرا دچار مشکل است.

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در این باره گفت که براساس آنچه در بند (و) تبصره ٢ قانون بودجه سال ١۴٠٠ آمده، ١۵٠ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که ٢٠ هزار میلیارد تومان باید بین ١٢ مورد از جمله رتبه بندی فرهنگیان تقسیم شود، البته که مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است مبلغ قابل توجهی را به این طرح اختصاص دهد.

او تاکید کرد: آنچه برای اجرای رتبه بندی در نظر گرفته شده عدد بزرگی است بر این اساس تمام تلاش ما بر این است تا حداقل از شهریور ۱۴۰۰ طرح رتبه بندی را برای معلمان اجرا کنیم تا این کار روی روال بیفتد و برای سال آینده یعنی ۱۴۰۱ این کار را با اعتبار بهتر و بار مالی بیشتری دنبال کنیم.

گفتنی است، با فرض میانگین حقوق 7 میلیون تومانی در صورت تصویب لایحه رتبه بندی معلمان و اعمال  پرداخت 80 درصد حقوق اعضای هییت علمی(استادیار)، باید منتظر افزایش 5 تا 6 میلیون تومانی حقوق برخی معلمان بود.

پایان/