شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهرداری تهران#شورای شهر

اعمال تغییرات در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران


اعمال تغییرات در بودجه 1400 شهرداری تهران

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تحقق ۴۰ درصدی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران گفت: قرار است نقاط ضعف این بودجه در قالب لایحه از سوی شهردار و شورا مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ بودجه 1400 شهرداری تهران در دوره قبل مدیریت شهری اصلاح‌طلبان با رقم بیش از 48 هزار میلیارد تومان به تصویب رسید. محسن هاشمی ریاست وقت شورای شهر تهران در این زمینه عنوان کرده بود: 41 تبصره برای بودجه 1400 در نظر گرفته شده است که چنانچه تبصره‌ها را حذف کنیم رقم بودجه 38 هزار میلیارد تومان است. همچنین بودجه 1400 با رشد 24 درصدی نسبت به سال 1399 در نظر گرفته شده است؛ اما با گذشت 6 ماه از سال 1400، 40 درصد از این بودجه محقق شده است و این مسئله نگرانی‌های را برای اعضای شورای شهر تهران در پی داشته است.

بر همین اساس مهدی چمران ریاست شورای شهر تهران در این باره گفت: بررسی‌هایی که ما انجام دادیم و جلساتی که با مسئولان مربوطه داشتیم تا این زمان حدود 40 درصد از درآمدهای شهرداری وصول شده است.

وی گفت: با توجه به انتصابات اخیر قرار شده جلساتی با مسئولان جدید و اعضای شورای شهر تهران برگزار شود و منتظر هستیم دوستان نظرات خود را اعلام کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ما می‌توانیم در قالب لایحه جدید به بودجه 1400 رسیدگی کنیم، افزود: 6 ماهه دوم را حتماً با برنامه‌ریزی که شورا و شهرداری خواهد داشت پیگیری خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم که وضعیت بهتری فراهم شود.

چمران گفت: بودجه 1400 شهرداری تهران نکاتی دارد و بودجه‌ای که برای امسال در نظر گرفتند با مشکلاتی روبروست و باید منتظر ماند در قالب لایحه جدید بررسی شود.

انتهای پیام/