شهرخبر

تیر آمریکا به سنگ خورد؛ مخالفت چین و روسیه با صدور بیانیه سازمان ملل علیه کره شمالی


تیر آمریکا به سنگ خورد؛ مخالفت چین و روسیه با صدور بیانیه سازمان ملل علیه کره شمالی

تلاش‌های آمریکا برای صدور بیانیه علیه کره شمالی در پایان نشست شورای امنیت سازمان ملل با مخالفت‌های روسیه و چین بی اثر ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از  رویترز، مخالفت‌های چین و روسیه در شورای امنیت سازمان ملل مانع از صدور بیانیه علیه آزمایشات موشکی اخیر کره  شمالی شد.

درخواست روز جمعه آمریکا برای تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت در  پشت درب‌های بسته بدون نتیجه خاصی به پایان رسید.

البته کشورهای فرانسه و بریتانیا نیز در ارائه درخواست تشکیل جلسه شرکت داشتند اما سفیر کنیا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که به نظر قرار نیست در این جلسه بیانیه‌ای علیه کره شمالی صادر شود.

مسلم است که آمریکا و کشورهای دیگر سازمان ملل قصد داشتند  با صدور بیانیه در پایان این نشست نگرانی خود نسبت به آزمایشات اخیر موشکی کره شمالی را ابراز کنند اما به نظر این تلاش ها نتیجه ای نداشته است.

به نظر هنوز هیچ یک از دو طرف کره شمالی و آمریکا تمایلی به برقراری ارتباط جدی ندارند. کیم جونگ اون رئیس کره شمالی پنجشنبه در اظهاراتی با رد پیشنهاد آمریکا برای مذاکره مستقیم، بر آمادگی پیونگ یانگ برای احیای تماس‌ها و مذاکره با سئول تاکید کرده است.

رئیس کره شمالی همچنین افزود: پیشنهاد آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط، در واقع چیزی جز بهانه‌ای برای پنهان کردن دیدگاه تغییرناپذیر خصمانه واشنگتن علیه کره شمالی نیست.

انتهای پیام/