شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#اردوغان

گفتگوی تلفنی اردوغان با نخست‌وزیر لبنان


گفتگوی تلفنی اردوغان با نخست‌وزیر لبنان

اردوغان طی یک تماس تلفنی با نخست‌وزیر لبنان از وی برای سفر به ترکیه دعوت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الجزیره، شب گذشته «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در یک تماس تلفنی با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان تشکیل دولت جدید این کشور را تبریک گفت.

اردوغان همچنین در این گفتگوی تلفنی از نجیب میقاتی برای سفر به ترکیه دعوت کرد تا نیازهای لبنان در این مرحله سخت مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه آرزو کرد که اوضاع لبنان هرچه سریعتر بهبود یافته و این کشور به توسعه و شکوفایی برسد.

پس از حدود 13 ماه بلاتکلیفی، ماه گذشته «میشل عون» رییس جمهوری لبنان، فرمان تشکیل کابینه جدید به ریاست «نجیب میقاتی» را امضا کرد.

میقاتی پس از دریافت فرمان تشکیل دولت لبنان از سوی عون، طی سخنانی وضعیت کشورش را فوق‌العاده و دشوار خواند و خواستار اتحاد تمامی لبنانی‌ها و گروه‌ها در راستای نجات کشور شد.

شرایط این روزهای لبنان که از دو سال پیش آغاز شده، برای مردم این کشور بسیار بغرنج شده و نبود برق و افت شدید ارزش «لیره» (پول ملی لبنان) در مقابل ارزهای خارجی در کنار کمبود شدید سوخت و همچنین گرانی افسار گسیخته قیمت کالاها در این کشور، فشار مضاعفی بر مردم لبنان وارد کرده، مشکلاتی که از دوره سوم نخست وزیری «سعد حریری» به لبنان تحمیل شده و هم اکنون دولت جدید باید برای آنها چاره اندیشی کند.

انتهای پیام/