شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#جدید

نکات ایمنی که هنگام خرید خودرو باید در نظر بگیرید

فناوری جدید از رادار یا سیستم‌های مبتنی بر دوربین برای تشخیص اجسامی که وارد مسیر خودرو می‌شوند، استفاده می‌کند. ولوو اولین خودروسازی بود که این ویژگی را ارائه داد، که در صورت عدم وجود راننده به طور خودکار به ترمز ضربه می‌زند و در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان خودرو سیستم های مشابهی را در اختیار دارند.

نکات ایمنی که هنگام خرید خودرو باید در نظر بگیرید

هنگام خرید خودرو اولین اولویت باید ویژگی‌های ایمنی باشد. برخی ویژگی های ایمنی دارای تخفیف‌های بیمه ای هستند، مانند کیسه هوا، ترمزهای ضد قفل، کنترل پایداری الکترونیکی و کروز کنترل تطبیقی. بسیاری از این ویژگی‌ها در حال حاضر جز استاندارد در خودروهای جدید هستند، اما ممکن است در مدل‌های قدیمی موجود نباشند، بنابراین با دقت انتخاب کنید.
علاوه بر این ویژگی‌ها، به دنبال تجهیزاتی باشید که به کاهش خطر در جاده کمک می‌کند. مانند: اعلان نقطه کور، هشدار خروج از خط، مانیتورهای پشتیبان و سیستم‌های هشدار/پیشگیری از برخورد به جلو.
در ادامه به ویژگی‌های ایمنی می‌پردازیم که هر اتومبیل باید داشته باشد.

کیسه هوا

کیسه هوا از سال ۱۹۹۸ جز استانداردهای خودرو بوده است و امروزه به قدری پیچیده است که می‌تواند وزن و موقعیت راننده و سرنشین جلو را تشخیص دهد. این ویژگی مهم است، زیرا خطر صدمه به رانندگان و سرنشینان را بیشتر کاهش می‌دهد. تست‌های تصادف توسط موسسه بیمه برای ایمنی بزرگ راه نشان داده است که کیسه‌های هوای جانبی از ویژگی‌های اصلی ایمنی هستند، اما کسیه‌های هوایی که از سر و قفسه سینه محافظت می کنند مهم تر از آنهایی هستند که فقط از قفسه سینه محافظت می‌کنند.

ترمز ضد قفل (ABS)
ترمزهای ضد قفل به رانندگان کمک می‌کنند تا توقف‌های کوتاه تری داشته باشند و هنگام قفل شدن پدال ترمز فشار زیادی نیاورند. این ویژگی به راننده کمک می‌کند تا کنترل فرمان را حتی در هنگام ترمز حفظ کند و از بروز تصادفات جلوگیری شود.

کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)
از سال ۲۰۱۲ به بعد، مانند ترمزهای ضد قفل، ESC  به طور استاندارد در خودروهای ساخته شده استفاده می‌شود. ESC  از سنسورهای کامپیوتری برای کمک به جلوگیری از سر خوردن خودرو استفاده می‌کند. این امر به ویژه در وسایل نقلیه بلندتر مانند SUV ها و وانت‌ها که احتمال واژگونی بیشتری دارند، مفید و مهم است.

سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS)
لاستیک‌های خودرو یکی از مهمترین قسمت‌های خودرو شما هستند، اما در برابر صدمات ناشی از جاده نیز بسیار آسیب پذیر هستند. تغییرات درجه حرارت می‌تواند فشار آنها را کاهش داده، منجر به انفجار یا افزایش سایش شود. اطمینان حاصل کنید که آیا خودرویی که خریداری می‌کنید دارای TPMS است که به درستی کار می کند - همچنین مطمئن شوید که فشار لاستیک‌های خودرو را هر ماه با یک پمپ دستی فشار چک می‌کنید.

چراغهای جلو تطبیقی
تقریبا نیمی از تصادفات در شب اتفاق می‌افتد. چراغهای جلوی تطبیقی ​​با واکنش به سرعت، فرمان و ارتفاع خودرو، و در نتیجه روشن شدن جاده با توجه به جهت خودرو، به بهبود دید در شب کمک می‌کند. این فناوری نسبتاً جدید به کاهش تابش خیره کننده کمک می‌کند. علاوه بر این که به شما کمک می‌کند تا مسیر خود را واضح تر ببینید، باعث می‌شود رانندگان دیگر بهتر شما را ببینند.

هشدار نقاط کور
بسیاری از تصادفات به این دلیل اتفاق می‌افتد که ما نمی توانیم نقاط کور خودروی خود را ببینیم. این سیستم نسبتاً جدید از رادار یا دوربین برای تشخیص خودروهایی استفاده می‌کند که در خط کنار شما هستند و/یا در نقطه کور وسیله نقلیه شما پنهان شده اند. در صورت شروع حرکت در خطی که توسط وسیله نقلیه دیگری حرکت می‌کند یا هنگامی که وسیله نقلیه دیگری در نقطه کور شما قرار دارد چراغ راهنمای خود را روشن کنید، برخی از سیستم‌ها هشدار می دهند.

سیستم‌های اجتناب از برخورد

فناوری جدید از رادار یا سیستم‌های مبتنی بر دوربین برای تشخیص اجسامی که وارد مسیر خودرو می‌شوند، استفاده می‌کند. ولوو اولین خودروسازی بود که این ویژگی را ارائه داد، که در صورت عدم وجود راننده به طور خودکار به ترمز ضربه می‌زند و در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان خودرو سیستم های مشابهی را در اختیار دارند.
هنگام خرید خودرو به دنبال سیستم‌های ایمنی جلوگیری از تصادف مانند هشدارهای تصادف جلو، ترمز خودکار، هشدارهای خروج از خط، کمک نگه داشتن خط، تشخیص نقاط کور و سیستم های کمک پارک باشید تا احتمال تصادف را به حداقل برسانید.