«غلامرضا منتظری»، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص اهمیت سفرهای استانی رئیس جمهور اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های موفقیت در هر دولتی میزان ارتباط با مردم است، هر چقدر رابطه با مردم نزدیک‌تر و صمیمانه‌تر شکل بگیرد ضریب آگاهی دولتمردان از عمق مشکلات، چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای استان و محیط مورد بازدید بیشتر روشن می‌شود.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: مزیت بعدی این است که برنامه‌ریزی‌هایی که در دولت اتفاق می‌افتد با واقعیت‌های موجود رابطه معناداری پیدا می‌کند. گاهی ما عمق مشکلات را ندیدیم و بر اساس گزارش‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم که شاید پاسخگوی همه مشکلات محیط نباشد.

منتظری ادامه داد: افزایش ضریب امید و سطح رضایتمندی مردم از زندگی از دیگر مزیت‌های سفرهای استانی است. وقتی مردم ببینند مسئول ارشد قوه مجریه و هیات دولت در شهر آنها حضور پیدا می‌کنند امیدشان به نظام، کشور و آینده بیش از گذشته خواهد شد و آنها را از جنس خود احساس می‌کنند.

او تصریح کرد: در دولت گذشته یکی از مشکلات ضعف ارتباط مردمی با اقشار مختلف بود و هر از گاهی بستر نقدهای مختلف را در رسانهها، جراید و افکار عمومی فراهم می‌کرد. این سفرها باعث می‌شود که سرعت بازسازی، رشد و تحول استان‌ها افزایش پیدا کند.

این نماینده مجلس متذکر شد: وقتی با حضور شخص آقای رئیس جمهور مصوبات در خود آن استان و در جمع‌بندی پایانی شکل می‌گیرد به‌طور طبیعی به آن توجه بیشتری خواهد شد تا اینکه بر اساس گزارش‌های معمول و متداول در هیات دولت تصمیم‌گیری شود. این سفرها سبب خواهد شد که مردم نیز در انتقال مشکلات و نقدها با رئیس جمهور راحت‌تر باشند. امام علی (ع) که منشور حکومتی ایشان به عنوان یکی از ممتازترین مدل‌های مدیریتی در جهان محسوب می‌شود به مالک می‌فرماید: «ای مالک هر از گاهی بین مردم حضور پیدا کن تا آنها با تو راحت صحبت کنند تا گره به زبان آنها نیفتد که اگر اینگونه نباشد نسخه‌ای که برای درمان می‌پیچی شفا نخواهد داد.»

او تصریح کرد: آنچه که به این سفرها ارزشمندی بیشتری می دهد پیگیری جدی بعد از پایان هر سفر هست که مردم طعم شیرین خدمت را احساس کنند. امروز همه تلاش‌های بیگانگان و مخالفان در این است که در گام دوم انقلاب اسلامی بر شیپور ناامیدی و یاس بدمند که این سفرها می‌تواند خنثی کننده بسیاری از توطئه‌های دشمنان باشد. 

انتهای پیام/ 5