شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کرونا

شمار تلفات کرونا در آمریکا از مرز ۷۰۰ هزار کشته گذشت

شمار تلفات کرونا در آمریکا از مرز ۷۰۰ هزار کشته گذشت

شمار تلفات همه گیری کووید ۱۹ در آمریکا از مرز ۷۰۰ هزار نفر گذشت و این کشور را در صدر جدول تلفات جهانی این ویروس قرار داد.

در طی سه ماه و نیم گذشته آمار تلفات کرونا در آمریکا از حدود ۶۰۰ هزار کشته به بالای ۷۰۰ هزار نفر رسیده است. گفته می‌شود بیشتر این تلفات از افرادی بودند که هنوز واکسینه نشده اند.

بر این اساس، جامعه پزشکی آمریکا اعلام کرد این آمار در ماه‌های اخیر بسیار ناامیدکننده است زیرا حدود ۶ ماه است که واکسیناسیون کرونا به صورت گسترده انجام می‌شود، ولی طبق آمار رسمی هنوز بیش از ۷۰ میلیون نفر از جمعیت بزرگسال آمریکا واکسینه نشده اند. این امر موجب می‌شود تا مهار همه گیری با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود.

دبی دلاپاز، سرپرستار یکی از بخش‌های درمانی آمریکا در این باره می‌گوید: این اتفاق که امروز شاهد آن هستیم نباید در آمریکا بیافتد. ما نباید شاهد افزایش شمار تلفات کرونا می بودیم.

طبق آمار رسمی علی رغم افزایش شمار کشته شدگان، نشانه‌هایی از کاهش موارد ابتلا و بستری در آمریکا دیده می‌شود. در حال حاضر تعداد افراد بستری شده در بیمارستان‌های آمریکا از حدود ۹۳ هزار نفر در اوایل ماه سپتامبر به حدود ۷۵ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

طبق آمار رسمی موارد ابتلای جدید در ۲ هفته اخیر حدود یک سوم کاهش داشته است و به طور متوسط به ۱۱۲ هزار مورد در روز رسیده است. به نظر می‌رسد آمار مرگ و میر گرچه به کندی، ولی در حال نزول است. به طور متوسط در هفته جاری ۱۹۰۰ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا به ثبت رسیده که در مقایسه با هفته گذشته آن حدود ۱۰۰ نفر کاهش داشته است.

متخصصان می‌گویند ورود به فصل سرما و استفاده بیشتر از ماسک و ادامه واکسیناسیون از دلایل اصلی کاهش تلفات همه گیری کرونا در آمریکاست. متخصصان بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار داده اند در صورت ادامه مقاومت برخی از مردم آمریکا در مقابل واکسیناسیون کرونا و نیز نزدیک شدن به فصل سرما و شیوع بیماری‌هایی مانند آنفولانزا ممکن است آمریکا بار دیگر با پیک جدیدی از این بیماری مواجه شود.

انتهای پیام/